کد خبر: ۱۲۸۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۴

آیت‌الله گرامی: هتک حرمت مرجعبت از خوردن شراب بدتر است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله گرامی، هتک حرمت مرجعبت و روحانیت را از خوردن شراب بدتر دانسته و گفت: «اصل انقلاب به وسیله روحانیت بوجود آمده و هیچ شکی در آن نیست؛ بنابراین اگر روحانیت از نظام جدا شود، یقینا انقلابی نخواهد ماند».

استاد حوزه علمیه قم، امروز در دیدار اعضای شورای سردبیری روزنامه فرهنگ آشتی اظهار داشت: «اساس روحانیت، مرجعیت است و اگر خللی در آن ایجاد شود، شیعه ضربه می‌خورد»، تصریح کرد: «اگر جایگاه مرجعیت تضعیف شود، ایران هم نمی‌ماند؛ این که ایران حفظ شده است، به خاطر مرجعیت و روحانیت است؛ بنابراین مسئولان و مردم باید به روحانیت احترام بگذارند».

آیت‌الله گرامی با اشاره به این که متاسفانه گاهی نسبت به مرجعیت و روحانیت بی‌احترامی می‌شود که این مسئله عوارض زیادی به همراه دارد، تاکید کرد: «نباید در احترام به مرجعیت و روحانیت روابط حکم‌فرما باشد؛ یعنی تنها به کسی که با آنها ارتباط دارند، احترام بگذارند و بقیه را رها کنند؛ بدانند مرجعیت حصن حصینی است که قدرت‌های اهریمنی نتوانسته‌اند آن را به زمین بزنند؛ این امر نشان دهنده ارتباط عمیق مرجعیت با امام زمان‌(عج) است».

وی ادامه داد: «امام زمان‌(عج) در زمان غیبت همه سوالات را به فقها و مراجع ارجاع داده تا آنان پاسخگوی شیعیان باشند؛ بنابراین این مسئله نشان دهنده احترام فراوان آن حضرت به مرجعیت است».

آیت الله گرامی در ادامه با اشاره به کم توجهی برخی دولتمردان به نظرات مراجع، گفت: «با این که مراجع برای مسئولان و دولتمردان احترام بسیاری قائل هستند و در کار آنان مداخله نمی‌کنند، اما متاسفانه در مواردی حرمت مراجع رعایت نشده است».

آیت الله گرامی همچنین در ادامه با اشاره به مشکلاتی که به واسطه قطع سهیمه کاغذ و افزایش هزینه‌های پستی برای مراکز و موسسات فرهنگی ایجاد کرده است، اظهار داشت: «امروز با وضع قیمت کاغذ و چاپ، بزرگان دین در خصوص انتشار کتب و آثار خود و ارسال آنها به دیگر نقاط کشور و جهان با مشکل مواجه هستند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین