کد خبر: ۱۲۹۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۷

آیت‌الله مکارم: با افشاگری جلوی گروه‌های منحرف را بگیرید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در موضوع مهدویت باید مراقب بود و از طریق افشاگری مستند و مستدل، جلوی گروه‌های انحرافی را گرفت.

به گزارش مرکز خبر حوزه آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار با مسئولان همایش بین المللی دکترین مهدویت، خطاب به برگزارکنندگان این همایش اظهار داشت: دفاع از حوزه مهدویت کاری حوزوی است و کسان دیگر اگر هم وارد شوند و حسن نیت هم داشته باشند، ممکن است دچارانحراف شوند، همانگونه که در فیلم مستند «ظهور بسیار نزدیک است» نیز افرادی که مایه حوزوی نداشتند چه مشکلاتی ایجاد کردند و اگر به موقع جلوی آن گرفته نمی شد، تبدیل به یک معضل اجتماعی می‌شد که بحمد الله مقابل آن ایستادگی کردند.

* سه جبهه کار برای مهدویت
وی افزود: باید در چند جبهه کار کنید؛ یک جبهه دوستان نادانی هستند که به خیال خام خود می‌خواهند کاری کنند. داستان‌های بدون ماخذ و خواب‌هایی که درست نیست، منتشر می‌کنند به گمان اینکه خدمت می‌کنند. باید آنها را راهنمایی و تشویق کرد و اطلاعات درست داد.

آیت الله مکارم اظهار داشت: جبهه دوم، افرادی هستند که آگاهانه و یا ناآگاهانه منحرف‌اند، خطر آنها از دسته اول بیشتر است، اخیرا هم ظاهر شد که اینها چه خطری می‌توانند بیافرینند که بحمد الله رهبری، مراجع، فضلا و عده ای از شخصیت‌های غیرحوزوی ایستادند.

این مرجع تقلید گفت: نمی گویم خطر رفع شد، بلکه خطر آشکار شد و آشکار شدن آن ۵۰ درصد راه را طی می‌کند، بنابراین خطر از ناحیه این جمعیت روشن شده است و باید مراقب بود و از طریق افشاگری مستند و مستدل جلوی آنها را گرفت.

آیت الله مکارم افزود: گروه سوم، افراد خارج نشین هستند که می‌بینند اعتقاد به مهدویت یک سنگر مهم برای مردم است، مردم همیشه بالنده هستند و احساس می‌کنند پشتیبان دارند و در جبهه‌ها نیز دیدیم رزمندگان با رمز یا مهدی(عج) چه غوغایی کردند، از این رو افراد خارج نشینی علیه مهدویت فعالیت می‌کنند.

* جمکران پایگاه معنوی
وی یاد آور شد: وقتی مسجد جمکران پیدا شد و این همه دل‌ها را متوجه خود کرده است، مسجدی که هزار سال قبل به فرمان امام زمان(عج) ساخته شد، چقدر موجب امیدواری، اصلاح و توبه جوانان می‌شود و عده ای این مسجد را می‌کوبند که باید با آنها مبارزه منطقی و در عین حال افشاگری کرد. 

آیت الله مکارم گفت: گروه چهارم، وهابیت هستند که فتوای اخیر شیخ آنها درباره مهدویت نشان می‌دهد که اینها اطلاعات اولیه از کتب خود نیز ندارند.

*اعتقاد به مهدویت خاری در چشم وهابیت
این مرجع تقلید اظهار داشت: گروه پنجم، فرقه‌های ضاله هستند که از راه دیگر مشغول تخریب می‌باشند که به یقین اینها ساخته و پرداخته استعمار هستند و مرکز آنها در اسراییل و آمریکاست. 

وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها معتقد هستند که مذهب را باید با مذهب کوبید، تاکید کرد: باید در مقابل فرقه‌های ضاله و عرفان‌های کاذب ایستاد.

آیت الله مکارم اظهار داشت: ماورای این پنج گروه، گروه‌های دیگری نیز هستند که برای هر کدام باید حساب جداگانه‌های باز کنید و در پژوهش‌ها باید آنها را مدنظر داشته باشید.

وی بر آموزش دوستداران و مریدان حضرت ولی عصر(عج) تاکید کرد و گفت: باید معنا و مفهوم انتظار واقعی را به مریدان امام زمان(عج) آموزش داد تا در این زمینه پرورش یابند. 

او خطاب به مسئولان این همایش خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شما کار زیادی در زمینه مهدویت انجام داده اید، اما در مقابل کاری که باید انجام بشود هنوز اول کار هستید و مطمئن باشید به راه‌های روشن می‌رسید.

بر اساس گزارش آینده روشن وی با بیان این که موضوع مهدویت باید با اتکا به مرجعیت و حوزه‌های علمیه پیش برود. یاد آور شد در زمینه مهدویت که یک مساله مهم و کلیدی اسلامی و شیعی است، خدمت می‌کنید و آثار فروانی از خود به یادگار گذاشته‌اید که ان شاءالله منظور نظر مولایمان امام زمان(عج) خواهد بود، مطمئناً بدون عنایت آن حضرت نمی شود این کارها را انجام داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین