کد خبر: ۱۵۰۹۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱

تبهكاران آدم‌ربا دستگير شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چهار عضو يك باند تبهكاري كه با ربودن افراد و انتقال به يك كمپ اجباري، پس از اسارت چند روزه، اموالشان را سرقت و رهايشان مي‌كردند، از سوي پليس شهريار دستگير شدند. 

روزهاي پاياني اسفند سال گذشته ماموران انتظامي شهريار هنگام گشتزني در جنوب شهر مشاهده كردند چهار سرنشين يك خودروي پژو به يك رهگذر حمله كرده و قصد دارند او را به زور با خود ببرند.

در همين موقع ماموران به سمت خودروي افراد مهاجم رفته و آنها را دستگير و همراه مرد نجات‌يافته به كلانتري منتقل كردند.

مرد نجات‌يافته از ماجراي آدم‌ربايي گفت

مرد نجات‌يافته در اظهاراتش گفت: در حال بازگشت به خانه‌مان بودم كه چهار مرد جوان از يك خودروي پژو پياده شده و به سمتم آمدند و خواستند به زور همراهشان بروم.

وي اضافه كرد: وقتي مقاومت كردم، مرا كتك زدند و گفتند به خاطر اعتياد بايد براي آزمايش به كمپ ما بيايي. آنها قصد داشتند مرا ربوده و با خود ببرند كه با حضور بموقع ماموران نجات يافتم.

در پي اظهارات شاكي، متهمان در بازجويي به تناقض‌گويي پرداخته و گفتند شاكي دروغ مي‌گويد و قصد اخاذي از آنها را داشته است.

پس از تشكيل پرونده‌اي در اين رابطه، با دستور قضايي بازپرس اصغري زاويه در شعبه هفتم دادسراي شهريار، متهمان در اختيار كارآگاهان اداره پليس آگاهي شهريار قرار گرفتند و تحقيقات از آنها ادامه يافت.

شكايت‌هاي مردمي از تبهكاران آدم‌ربا

در حالي كه تحقيق از متهمان آغاز شده بود، سه مرد ديگر نيز با حضور در پليس آگاهي، از چهار عضو يك باند تبهكاري به اتهام آدم‌ربايي و سرقت اموالشان شكايت كردند.

با تحقيق از اين افراد مشخص شد چهار مرد زورگير آنها را در خيابان‌هاي شهريار ربوده و با انتقال به يك كمپ غيرمجاز، به بهانه اعتياد از اين افراد آزمايش گرفته و پس از سرقت پول، گوشي تلفن همراه و اموالشان چند روز بعد آنها را در بيابان‌هاي حومه شهر رها كرده‌اند. در اين مرحله از تحقيقات، شاكيان در مواجهه حضوري با متهمان قرار گرفته و آنها را شناسايي كردند.

به اين ترتيب مردان آدم‌ربا در ادامه تحقيقات چند روز پيش راز تبهكاري‌هاي خود را فاش كردند.

اعتراف سركرده باند

سركرده باند آدم‌ربايي گفت: چندي پيش همراه سه نفر از دوستانم يك كمپ غيرمجاز را در جنوب شهريار راه‌اندازي كرديم. هدفمان از اين كار، ربودن افراد و سرقت اموال آنها و اخاذي از خانواده‌هايشان بود. چهار نفري با يك دستگاه خودروي پژو در محله‌هاي شهر افراد را شناسايي و با ادعاي اين كه معتاد هستند، به كمپ منتقل مي‌كرديم.

اخاذي از خانواده افراد معتاد

مرد آدم‌ربا در ارتباط با اخاذي از خانواده افراد معتاد گفت: افراد معتاد را بيشتر در اتاق‌هاي كمپ زنداني و پس از سرقت اموالشان، از خانواده‌هايشان براي آزادي آنها پول مي‌خواستيم و پس از گرفتن پول، آنها را با چشمان بسته در محل ملاقات با خانواده‌هايشان رها مي‌كرديم. اما افراد سالم را فقط دو روز زنداني كرده و پس از سرقت اموالشان، تهديد مي‌كرديم در صورت شكايت عليه ما، دوباره آنها را ربوده و شكنجه مي‌كنيم.

به گزارش «جام‌جم»، با اعتراف اين متهم، سه همدست او نيز گفته‌هايش را تاييد كردند. اعضاي اين باند تبهكاري به اتهام آدم‌ربايي، بازداشت غيرقانوني، كتك‌زدن شاكيان و سرقت اموال آنها با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

تحقيقات تكميلي از متهمان براي مشخص شدن ديگر جرايم آنها ادامه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین