کد خبر: ۱۵۱۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۰

نقشه سرقت از دوست با قتل پايان يافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ماموران پليس 24 مهر سال 89 از قتل مردي در محله پامنار باخبر شدند. تيم جنايي پس از حضور در محل با جسد علي‌اشرف در حالي كه با ضربه‌هاي كارد به قتل رسيده بود روبه‌رو شدند.
 
صاحبخانه مقتول در جريان تحقيقات گفت: «ساعت 10 شب ديروز متوجه صداي درگيري در حياط شدم و علي‌اشرف را در حال جروبحث با دو مرد ديدم. پس از دقايقي مردان غريبه از خانه بيرون رفتند اما صبح دوباره صداي درگيري از داخل اتاق مقتول شنيده شد. وقتي از اتاق بيرون آمدم آن دو مرد را ديدم كه از خانه خارج مي‌شدند. علي‌اشرف نيز غرق در خون به راهرو آمد و روي زمين افتاد. خواستم او را به بيمارستان برسانم كه جان سپرد.» پس از تحقيقات مقدماتي جسد به پزشكي قانوني منتقل شد و كارآگاهان تحقيقات در اين زمينه را آغاز كردند. 

در جريان بررسي‌ها يكي از دوستان مقتول به نام هادي دستگير شد و در بازجويي‌ها گفت: «عامل جنايت ابراهيم نام دارد. ابراهيم مدعي بود علي‌اشرف از او سرقت كرده است به همين دليل براي گرفتن پول خود به خانه او رفت كه در جريان درگيري، او را با ضربه‌هاي كارد كشت.» با شناسايي هويت قاتل، ماموران او را در خانه‌اش دستگير كردند. متهم در بازجويي‌ها با قبول اتهام خود گفت: «چند روز قبل از اين جنايت به خانه علي‌اشرف رفتم. 
دو زن جوان نيز در خانه‌اش بودند. آنها به من آبميوه مسموم دادند و حدود 400 هزار تومان پولي را كه در جيبم داشتم سرقت كردند. روز حادثه براي گرفتن پولم به خانه او رفتم. با هم درگير شديم و او گلويم را گرفت و فشار داد و من هم در دفاع از خود با ضربه‌هاي كارد چند ضربه به پايش زدم كه باعث مرگش شد.» پس از تحقيقات مقدماتي در دادسرا با توجه به اينكه مقتول اهل كشور عراق بود و اولياي‌دم او شناسايي نشده بودند، دادستان به نمايندگي از اولياي‌دم براي قاتل تقاضاي قصاص كرد. 

به گزارش مهر،پرونده نيز براي محاكمه به شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد. ابراهيم در جلسه محاكمه در دفاع از خود گفت: «من قصد كشتن علي‌اشرف را نداشتم به همين دليل به پايش ضربه زدم كه خونريزي شديد باعث مرگش شد حالا نيز تقاضاي بخشش دارم.» قضات دادگاه پس از بررسي اظهارات متهم و پرونده، قتل را شبه‌عمد تشخيص دادند و ابراهيم را به پرداخت ديه و هفت سال زندان محكوم كردند. در ادامه پرونده به شعبه 33 ديوان‌عالي كشور فرستاده شد كه قضات ديوان‌عالي كشور نيز حكم را تاييد كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین