کد خبر: ۱۶۴۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۶

احمدی‌نژاد: فرزندانمان باید آزادی را تمرين کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی‌نژاد گفت: فرزندان ملت باید تمرین آزادی کنند زیرا در آزادی است که آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیست و نهیمن اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در محل مرکزی همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد، اظهار داشت‌: در طول ۳۳ سال گذشته به ویژه اوایل دولت نهم بحث آموزش و پرورش منوط به ایجاد فضای پاسخگویی به نیازهای اولیه محیطی و برخی از مطالبات جامعه فرهنگیان بود تا حداقل وضع موجود نظام آموزشی حفظ شود‌. ‌ 

گزیده‌ اظهارات احمدی‌نژاد را در ادامه می‌خوانید: 
هم‌اکنون دغدغه اصلی جامعه فرهنگی فرا‌تر از نیازهای محیطی و حتی ابزار کار شده است چراکه فرهنگیان به محتوای آموزش و پرورش و پیگیری آرمان‌های بلند انقلاب به عنوان مهم‌ترین ساختار فرهنگی خود نگاه می‌کنند‌. ‌ 

* تصویب طرح تحول بنیادین یک نقطه عطف است چرا که از عقب ماندگی مبنی بر تامین نیازهای اولیه عبور کرده‌ایم و به ماموریت اصلی آموزش و پرورش ورود یافته‌ایم.

*ماموریت آموزش وپرورش انسان سازی است‌. پاسخگویی به نیازهای فکری و اساسی انسان باید در دستور کار آموزش و پرورش است‌. ‌ 

* انسانی که احساس کرامت نکند، له شده است و امکان شکوفایی در او وجود ندارد و همانند دانه‌ای در خاک خفه شده است‌. ‌ 

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه انسان تحقیر شده یک انسان مرده است، افزود‌: تمامی فرایند در نظام آموزشی از جمله ادبیات، کلام، ارزیابی، امتحان و ثبت نام باید به گونه‌ای باشند که همه در آن احساس کرامت کنند‌. ‌ 

* از آنجایی که عدالت شرط محیطی لازم برای شکوفایی انسان است از این رو محیط آموزش و پرورش باید سرشار از عدالت باشد. سرفصل آموزشی، کتب درسی و نوع نگاه معلم نیز باید برمبنای تربیت عدالت باشد. 

* اینکه دانش آموزان را به دو یا سه رشته محدود کنیم در واقع نوعی ظلم به آن‌ها است.

احمدی‌نژاد لازمه به کمال رسیدن انسان را در آزادی دانست و افزود: این ویژگی انسان است که هر جا احساس کند امری بر او تحمیل شده است در یک فرصت مناسب آن را جبران خواهد کرد و نسبت به آن عکس العمل نشان بدهد. فرزندان ملت باید تمرین آزادی کنند زیرا در آزادی است که آن‌ها می‌توانند انتخاب کنند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ارزش‌های الهی زمانی اثردارند که آزادانه و نه با اکراه انتخاب شوند، گفت: زیرا در غیر اینصورت به طور حتم اثر مخربی خواهد داشت.

وی با اشاره به آیه لااکراه فی الدین تصریح کرد: در اصل دین نیز این مساله صدق می‌کند و آیه‌ای با این مضمون داریم که نمی توانیم آن را چپ و راست کنیم و همانند بعضی اصول قانون اساسی نیست که تفسیرش ضد خودش است.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان باید آزاد اندیشی و انتخاب آگاهانه را تمرین کنند و ایستادن پای انتخاب را تعلیم بينند. 

* خودباوری باید در تک تک دانش آموزان وجود داشته باشد.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه سنت ها و غذاهای ایرانی نیز باید به دانش آموزان معرفی شود، تصریح کرد: البته عده اي در این کشور هستند که وقتی حرف های اساسی زده می شود شروع به مسخره کردن می کنند. 

* نیروی انتظامی به جای اینکه در غذا فروشی ها، سینماها و مراسم‌ها را ببندد باید به مردم آموزش داد، تا خود انتخاب کنند. 

* اگر حقیقت ناب دراختیار انسان ها قرار بگیرند آنها خود انتخاب می کنند. 

* اگر پایه را درست کنیم که همه یاد بگیرند روزی حلال بخورند، دیگر لزومی ندارد در خیابان ها شاهد برخورد باشیم. 

* ارزش های الهی نیز برخلاف تبلیغاتی که برخی ها می کنند به محیط شاد که در آن انسان آزاد، شجاع و آگاه است، تاکید دارد.

وی واژه "فوق برنامه" برگرفته از ادبیات نظام سرمایه داری دانست و افزود: این واژه ترجمه شده لغت خارجی است و ما از آن در حالی استفاده می‌کنیم که حواسمان به اصل آن نیست.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که انسان درس می خواند و کار می کند باید تفریح نیز داشته باشد، تفریح فوق برنامه نیست بلکه باید در متن برنامه باشد. 

وی با بیان اینکه امروز در سخت ترین شرایط بعد از انقلاب و جنگ در چندین جبهه قرار داریم افزود: دولت با همه توان به میدان آمده است اما عده ای هم دراین شرایط فکر می‌کنند که فرصت مناسبی برای تخریب دولت است که البته مهم نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
از کوزه همان برون تراود که دراوست!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین