کد خبر: ۱۶۸۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵

خطیب جمعه کاظمین سخنان منتسب به وی درباره جنگ امام زمان با کردها را تکذیب کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب جمعه کاظمین، سخنان منتسب به وی درباره جنگ حضرت امام زمان (عج) با کردها بلافاصله پس از ظهور آن حضرت را تکذیب و تاکید کرد که هیچ گاه چنین چیزی نگفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین که به دلیل سخنرانی درباره ظهور و جنگ کردها با امام زمان (عج) از سوی کردهای عراق به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، تاکید کرد که از سخنان وی سوء برداشت شده و ادعای جنگ کردها با حضرت ولیعصر (ع) ساخته و پرداخته شایعه پردازان است.

وی گفت: بنده هیچ گاه از این که امام مهدی (عج) در هنگام ظهور با کردها خواهد جنگید، سخنی به زبان نیاوردم، بلکه گفتم که امام زمان به یاری مظلومان خواهد پرداخت و ملت کرد نیز از ملت های مظلوم به شمار می آیند.

حجت الاسلام صغیر تصریح کرد: سخنرانی دینی هفته گذشته بنده درباره ظهور امام زمان (ع) با برداشت بد کردها مواجه شد، بنده آمادگی این را دارم با افرادی که زبان عربی را به خوبی متوجه می شوند در این زمینه صحبت کنم.

خطیب جمعه کاظمین ادامه داد: من در این سخنرانی به سرکشی برخی قومیت ها علیه امام عصر (عج) سخن گفتم و این بدین معنا نیست که همه کردها در برابر امام خواهند ایستاد و برداشتی که در این زمینه شده است، نادرست است.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی با اشاره به این که فایل صوتی سخنرانی موجود است، اظهار داشت: سخنرانی دینی من ضبط شده و آمادگی این را داریم به کسانی که نسبت به سخنان بنده معترض هستند، پاسخگو باشم.

گفتنی است سخنرانی دینی خطیب جمعه کاظمین درباره ظهور امام زمان (ع) و نشانه های ظهور که در قسمتی از آن به کردها مرتبط می شود با اعتراض شدید کردهای عراق مواجه شده و علما، سیاستمداران و شهروندان کرد به این سخنان معترض هستند.

این در حالیست که دفتر حجت الاسلام صغیر در روزهای گذشته اقدام به انتشار بیانیه ای درباره سخنان وی و کذب بودن ادعاها درباره جنگ امام زمان (ع) با کردها کرده بود، اما جریان هایی که درصدد گسترش فتنه های مذهبی در عراق هستند به شدت در حال روبرو قرار دادن خطیب جمعه کاظمین با کردها هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین