کد خبر: ۱۷۸۶۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵

دستگيري سارق طلا و جواهرات زنان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در تعقيب سارق توسط مأموران، در ميدان منيريه سارق موتورسوار با دو دستگاه خودروي سواري تصادف کرده و در حاليکه قصد داشت تا با رها کردن موتور از محل متواري شود، توسط مأمور کلانتري دستگير شد. با انتقال متهم به کلانتري و کشف دستبند سرقت شده و شناسايي متهم از سوي مالباخته، متهم به هويت «مجيد . هـ» (۲۰ ساله ) صراحتا به سرقت دستبند اعتراف کرد.با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور قاضي ذکيپور، بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه ۱۱ تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي و ساير مالباختگان احتمالي در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به پايگاه هشتم پليس آگاهي، شاکي در اظهارات خود به مأموران گفت: « در ساعت ۱۳:۳۰ روز چهاردهم آبان ۹۱ در خيابان کلهر در حاليکه دستم را به درخت گرفته بودم، در حال عبور از خيابان بودم که ناگهان سرنشين يک موتورسيکلت با فشار به دستم اقدام به سرقت دستبند کرد که در همين زمان مأمور موتورسوار کلانتري به محض ديدن صحنه سرقت، به دنبال سارق رفت و من نيز بلافاصله با ۱۱۰ تماس گرفتم؛ بعد از حدودا ۳۰ دقيقه بود که از ۱۱۰ با من تماس گرفتند و به من اطلاع دادند که سارق توسط پليس دستگير شده و از من خواستند تا براي شناسايي سارق و طرح شکايت به کلانتري مراجعه کنم که پس از حضور در کلانتري دقيقا سارق را شناسايي کردم».

با توجه به شيوه و شگرد سرقت و اعترافات صريح متهم در خصوص سرقت طلا و جواهرات متعلق به زنان بويژه از نوع گردنبند و دستبند در مناطق مختلف سطح شهر تهران، کارآگاهان با بررسي پرونده سرقت‌هاي مشابه موفق به شناسايي تعدادي ديگر از مالباختگان شدند. يکي از مالباختگان پس از حضور در پايگاه و شناسايي متهم، در اظهارات خود به کاراگاهان گفت: «در ساعت ۱۲:۱۵ روز هفتم آبان ۹۱ در خيابان فرهنگ سوار خودرو شخصي در حال صحبت با تلفن همراه بودم که ناگهان سرنشين جوان يک دستگاه موتورسيکلت اقدام به سرقت دستبند از داخل دستم کرد « .

مالباخته ديگري نيز در اظهارات مشابه به کارآگاهان گفت: « در خيابان کاشاني به همراه خواهرم سوار بر خودرو بودم که موتورسواري به سمت من آمد و از داخل دستم که روي فرمان بود، اقدام به سرقت دو دستبند طلا کرد و در جهت خلاف خيابان فرار کرد؛ در هنگام فرار سارق به خودروي عقب برخورد کرد و بر روي زمين افتاد اما بلافاصله سوار موتور شد و از محل متواري شد».

بر خلاف اظهارات تعدادي از مالباختگان که سارق به شيوه‌اي مشابه اقدام به سرقت از آنها کرده بود، مالباخته اي پس از مراجعه به پايگاه هشتم و شناسايي متهم به کارآگاهان گفت: درساعت ۱۸:۵۰ روز ۲۹ مرداد در خيابان ولي عصر ـ بالاتر از مختاري ـ روبروي بيمارستان پارس در داخل مغازه بودم که جواني به بهانه خريد شارژ تلفن هراه وارد مغازه شد و زمانيکه در حال دادن شارژ تلفن همراه به اين جوان بودم، ناگهان از پشت سر گردنبند مرا سرقت کرد و به سرعت با يک دستگاه موتورسيکلت از محل متواري شد».

به گزارش مردم سالاری،سرهنگ کارآگاه ميرزکي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، در ادامه اعلام اين خبر با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم پرونده، گفت: « با توجه به شناسايي متهم از سوي شکات و مالباختگان و اعتراف صريح متهم به سرقت طلا و جواهرات از زنان و احتمال افزايش ديگر جرايم ارتکابي و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصوير متهم پرونده از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شکايات خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حر ـ خيابان ۱۲ فروردين مراجعه کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین