کد خبر: ۳۷۵۰۴۲
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
پروانه مافی، عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز»:

روحانی دولتی ورشکسته با بدهی‌های فراوان و مشکلاتی چشمگیر تحویل گرفت/کشور در آستانه جنگ بود

عضو فراکسیون امید با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی در لبه پرتگاه بودیم ادامه داد: ممکن بود کشور در یک جنگ نا‌خواسته وارد شود در نتیجه جناب آقای روحانی سیاست خود را بر روی حل معضل تحریم‌ها و مسائل سیاست خارجی‌ متمرکز کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب‌نیوز» در مورد عملکرد دولت روحانی دولتی ورشکسته با بدهی‌های فراوان و مشکلاتی چشمگیر تحویل گرفت/کشور در آستانه جنگ بودیازدهم گفت: آقای روحانی یک دولت ورشکسته با بدهی فراوان و دارای مشکلات اقتصادی چشمگیر را تحویل گرفت به همین دلیل برای حل مشکلات باید گام به گام اقدام می کرد.

به گزارش «آفتاب‌‌نیوز»، وی با بیان اینکه در حوزه سیاست خارجی در لبه پرتگاه بودیم ادامه داد: ممکن بود کشور در یک جنگ نا‌خواسته وارد شود در نتیجه جناب آقای روحانی سیاست خود را بر روی حل معضل تحریم‌ها و مسائل سیاست خارجی‌ متمرکز کردند.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه دولت یازدهم توفیقات خوبی‌ در عرصه سیاست خارجی بدست آورد تصریح کرد: تایید و مساعدت‌های مقام معظم رهبری و همچنین تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده، دستگاه دیپلماسی و امنیتی کشور کمک زیادی کردند تا موضوع هسته‌ای‌ به سرانجام رسید و فضای پسا‌برجام برای ما ایجاد شد.

مافی با بیان اینکه دوسال مذاکرات انرژی بسیار را را از دولت برد، ادامه داد: الان در شرایطی قرار داریم که آن مرحله را پشت سر گذاشتیم و کشور از یک جنگ نا خواسته دور شد،  تحریم‌ها لغو شده است و پولهای بلوکه شده کم کم آزاد و وارد سیستم اقتصادی کشور می‌شود.

نماینده مردم تهران افزود: بحث‌های مربوط به مسایل مالی و بانکی کم کم در حال حل شدن است و مرحله به مرحله جلو می‌رود و به همین دلیل هم اتفاقات خوب در حوزه اقتصادی پیدا می‌شود. آنچه که الان‌ در حال پیگیری است بحث اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است و هدف این است با اجرای اصول ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی تنگناها و مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور حل شوند.

عضو کمیسیون شوراها با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط سختی که وجود داشته، کارنامه دولت قابل قبول و قابل دفاع است، ادامه داد: دولت موفق خواهد شد در آخرین سال دور اول طرح‌ها و برنامه‌هایی که معطل مانده یا معلق است را به انجام برساند تا در پایان دوره اول کارنامه مناسبی را داشته باشد.

عضو فراکسیون امید همچنین در واکنش به اقدامات برخی از افراد که با سخنان و رفتار خود امنیت اقتصادی را به چالش می‌کشند به اهداف آنها اشاره کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما برای اینکه فضای سیاسی را کسب کنند منافع ملی را زیر پا می‌گذارند.

مافی افزود: برای اینکه رقیب را زمین بزنند حاضرند منافع ملی را فدا کنند. این روش باید اصلاح شود ما در مجلس دهم در نظر داریم و امیدواریم خدا کمک کند بتوانیم فارغ از سلیقه‌های سیاسی، ترجیح منافع ملی را بر منافع جناجی جا بیاندازیم.

وی افزود: در مجلس دنبال این هستیم تا این رفتارها هزینه‌دار بشود و انشا‌الله از این برخوردها منصرف شوند. البته از این رفتارها در مجلس هم وجود دارد ولی با توجه ترکیبی که از معتدلین، مستقلین و اصلاح‌طلبان وجود دارد، کمرنگ‌تر از گذشته است.

نماینده فراکسیون امید با تاکید بر اینکه ما نمی‌توانیم افراد را وادار کنیم مثل ما فکر کنند، ادامه داد:‌ فکر کردن آزاد است؛ هرکسی می‌تواند اندیشه خودش را داشته باشد ولی حق ندارند به خاطر اندیشه خاص خودش دیگران را ضایع کند و در مجموع منافع ملی زیر سوال برود امیدواریم ما بتوانیم این را به عنوان درس بزرگ هم برای خودمان، هم سیستم اجرایی کشور و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی داشته باشیم.

مافی با اعلام این خبر که عضو کمیسیون شوراها خواهم شد، به دلایل انتخاب خود پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در سال آینده انتخابات شوراها را داریم، این کمیسیون نقش مهم و تاثیر‌گذاری در انتخابات آینده شوراها ایفا خواهد کرد لذا این کمیسیون را برای انجام وظایف نمایندگی انتخاب کردم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
3
3
وظیفه نماینده تغییر قوانینه نه تکرار واضحات
اقتصاد باید توسعه پیدا کنه از طریق خصوصی سازی ، حذف سربازی ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
11
4
فراکسیون امید به دروغگویان ! باید از دروغها و خزعبلاتی که بخورد مردم میدهید شرمنده باشید این دولت اگر از دولت قبل دروغ بیشتری نگفته باشد کمتر نگفته ! آیا می توانید برای ادعاهایتان سند ارائه دهید یقین دارم آمریکا اگر می توانست به ایران حمله کند هرگز این همه سال تن به مذاکره نمیداد . دروغ گفتنی که هزینه نداشته باشد هر چه بیشتر برای بهره برداری بهتر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
3
7
ولی چه فایده داره خیلی کم افراد هستند متوجه بشن وقدر زحمات دولت را بدانند انشالله خدا کمک میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
8
3
این نظر شماست حرف حقیقی را خرداد 96 از زبان رقیبان خواهیم شنید انشاء الله یک مناظره داغ داغ داغ
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
1
2
هدف چیست. چرا دولت قبل ورشکسته شد. جه عواملی باعث ورشکستی دولت قبل شدن.
ابوذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
1
1
چرا الکی مگین کشور در استانه حنک بود کی چراغ به غربیها مداد ......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
1
بسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
اتفاقا جنگ ایران و عراق شهریور شروع شد
تحریم های خانمانسوز شهریور ۹۰
چه شباهتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
1
1
خدا به روحانی وهمکاران در دولت و همه انهایی که اورا یاری مکنند ، قوت همه جانبه دهد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین