کد خبر: ۴۳۱۹۹۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲

تجربه سفر

آشنایی با زمان مناسب برای سفر، شناخت لوازم ضروری، داشتن بیمه مسافرتی، مراقبت از لوازم شخصی، رزرو به‌ موقع اقامتگاه و انتخاب وسیله نقلیه از بهترین تجربه‌های است که بعد از انجام سفرهای متعدد به‌دست می آید.
آفتاب‌‌نیوز :
بسیار سفر باید تا پخته شود خامی؟! جمله بسیار آشنایی است که حکایت از تجربیات آموزنده و ارزشمندی دارد که در طول سفر به دست می‌آید. در طول سفر اتفاق‌های مختلفی رخ می‌دهد که باعث می‌شود تجربیات جدیدی به‌دست آوریم. 

آشنایی با زمان مناسب برای سفر، شناخت لوازم ضروری، داشتن بیمه مسافرتی، مراقبت از لوازم شخصی، رزرو به‌ موقع اقامتگاه و انتخاب وسیله نقلیه از بهترین تجربه‌های است که بعد از انجام سفرهای متعدد به‌دست می آید. هر سفر تجربیات خاص خودش را دارد و بستگی به این دارد که سفر برای چه هدفی و به‌صورتی انجام می‌گیرد.

تجربه سفر

افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند دنیایی از تجربیات در انتظار آنها است. اگر به‌صورت خانوادگی و گروهی به سفر می‌روند نحوه مدیریت و برنامه ریزی سفر را به خوبی یاد می‌گیرند. اگر قرار است برای ماه عسل به سفر بروند خاطراتی فراموش نشدنی را پیش روی خود دارند که تا سالیان سال با خوشی از آن یاد خواهند کرد. اگر سفر کاری است در زمینه شغلی و تفریحی تجربیات خوبی به دست خواهند آورد.

سبک سفر کنید

افرادی که قصد دارند سفری راحت را تجربه کنند و وقت کمتری را به جمع‌آوری وسایل اضافه اختصاص دهند، بهترین راهکار این است که با یک کوله پشتی سبک به سفر بروند و وسایل غیرضروری را حذف کنند. البته ممکن است مقصد شهری باشد که بازارهای خرید مناسبی دارد و می‌توانند خیلی از مایحتاج خود را حتی به قیمتی ارزان‌تر تهیه کنند. به‌عنوان مثال با اجاره ویلا در یکی از شهرهای مناطق آزاد تجاری هم از جاذبه‌های طبیعی کم‌نظیر آن شهر می‌توان استفاده کرد و هم می‌توان با گشت‌و‌گذار در بازارهای معروف آن وسایل مورد نیاز خود را تهیه کرد.

سفری خوش طعم با غذاهای محلی

ایران سرزمینی کهن است که شهرهای بی‌شماری دارد و هر کدام از این شهرها آداب‌و‌رسوم، فرهنگ و مواد غذایی مخصوص به خود را دارند. یکی از بهترین تجربیات سفر آشنایی با غذاهای محلی است که در بیشتر اوقات تصویر آن‌ها را در مجلات و سایت‌های آشپزی دیده‌ایم و حالا فرصت مناسبی است که آن‌ها را تست کنیم و با ذائقه ساکنین شهرهای مختلف آشنا شویم. حتما تا به حال نام بریانی، خورشت ماست و قیمه ریزه نخودچی را خیلی شنیده‌اید اما اکنون وقت آن رسیده است که بعد از ساکن شدن در یک هتل سنتی در اصفهان علاوه‌بر گردشگری به رستواران‌های معروف این شهر سر زده و یک شکم‌گردی خوشمزه را تجربه کرد.

به شهرهای بروید که تا به حال ندیده‌اید

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که بدون برنامه‌ریزی به دل جاده بزنید و بعد از عبور از چند شهر یکی از شهرهایی که تا به حال ندیده‌اید را به‌عنوان مقصد نهایی انتخاب کنید؟! سفر به شهرهایی که نمی‌شناسید تجربیات زیادی مانند آشنایی با لهجه و زبان، لباس محلی، آداب و رسوم در مناسبت‌های گوناگون، شناخت تاریخ و تمدن و جاذبه‌های گردشگری آن شهر را ارزانی خواهد کرد. شهر سنندج یکی از شهرهایی است که تاریخ و تمدنی کهن دارد و می‌توان بعد از ساکن شدن در یک سوئيت اجاره ای در سنندج با دنیایی از جاذبه‌های دیدنی و فرهنگی این شهر آشنا شد و تجربیات بی‌نظیری را به‌دست آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین