کد خبر: ۶۸۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۹

انتقاد اصلاح‌طلبان از مداخله دولت در امور شوراها

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای اصلاح‌طلبان شوراهای اسلامی شهر مراكز استان‌ها بیانیه‌ای صادر كردند.

در این بیانیه آمده است: 24 آذر ماه یادآور خاطره شكوهمند حضور معنادار و جریان‌ساز مردم در انتخابات سومین دوره برپایی شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 1385 بود. تحولات مدیریتی هزاره سوم در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سراسر جهان، نظام‌های نوین و ساختارهای بدیعی را برای درك درست‌تر مسائل و شناخت همه جانبه و حل دقیق‌تر آن‌ها پدید آورده است. در این میان استقرار نهادهای شورایی در ایران برای فهم راستین مشكلات مبتلابه مردم و ارائه راهكارهای مناسب و سهل الوصول آن جایگاه مهم و قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

بیانیه می‌افزاید: میثاق ملی نظام جمهوری اسلامی ایران، كه نزدیك به سه دهه پیش، توسط نسل اول انقلاب برای اداره كشور تدوین یافت و جنبه قانونی به خود گرفت، به خوبی این مهم را مورد توجه قرار داده و در بندهای متنوعی موضوع بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های سامان یافته مردمی را در قالب نهادهای شورایی بر آن تصریح كرده است.

اعضای اصلاح‌طلبان شوراهای اسلامی شهر مراكز استان‌ها معتقدند: هرچند موضوع بهره‌گیری از مدیریت شورایی در كشور طی بیست سال دچار وقفه و ركود بود،‌ لكن خوشبختانه با استقرار دولت اصلاحات، ایده شوراهای اسلامی جنبه عملیاتی به خود گرفت و شكل‌گیری این نهاد مدنی و مردمی را جزو ذخیره‌ها و دست‌آوردهای ارزشمند ملی برای نظام مدیریتی كشور به ارمغان آورد.

در ادامه بیانیه آمده است: تجارب ذی قیمت سه دوره برپایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، به خصوص انتخابات سال پیش كه منجر به گزینش چهره‌های ذی‌صلاح و شایسته با قابلیت‌های نسبتا جامع مدیریت شهری، به خصوص در میان قشر زنان شد امید دو چندانی را برای بهره‌گیری مردم از این ظرفیت ملی فراهم نموده است. شوراهای اسلامی شهر و روستا با اهتمام بسیار دست نیاز خویش را به سوی قاطبه صاحب‌نظران و اندیشمندان دراز می‌نماید و خاضعانه آن‌ها را به مدد فكری و راهبردی فرا می‌خواند.

بنابراین بیانیه، اعضای اصلاح‌طلب شوراهای اسلامی مركز استان‌های سراسر كشور درطول سال گذشته طی دو نشست تخصصی و هم‌اندیشی بستر مستعدی را برای جذب كمك‌های فكری و بهره‌گیری از دیدگاه‌ها و نظرات اندیشمندان و خبرگان حوزه مدیریت مسایل اجتماعی و شهری فراهم ساخته است تا با استفاده از ایده‌های كارشناسانه و علمی، خدمات موثر و بالنده‌تری را به شهروندان خویش ارائه نمایند.

اعضای اصلاح‌طلبان شوراهای اسلامی شهر مراكز استان‌ها افزوده‌اند: این مهم البته میسر نمی‌شود مگر با اتكا به ارتباط گسترده‌تر و فراگیر با همه صاحبان نقد و نظر در این حوزه و تشریك مساعی و تعاطی افكار و انتقال تجارب در حوزه مدیریت شهری كه بی‌تردید با همت و ابتكار علاقه‌مندان روز به روز گسترش خواهد یافت و از آثار و بركات آن هم دیگر شهرهای كشور كه فصل نوینی را در خدمات رسانی اجتماعی، فرهنگی و شهری خود آغاز كرده‌اند، برخوردار خواهند شد.

بیانیه می‌افزاید: هم‌اندیشی اعضای اصلاح‌طلب مذكور، با اصرار بر تداوم و تقویت مضامین مطروحه در اجلاس‌های خویش، حوزه ارتباطی و هم‌گرایی خویش را با دیگر اعضای اصلاح‌طلب شهرهای سراسر كشور، گسترش داده و به منظور ارتقا سطح برخورداری از خرد جمعی، از عضویت و همراهی دیگر اعضا هم فكر استقبال می‌نماید.

اعضای اصلاح‌طلب شوراهای مركز استان، در پایان بیانیه خود ضمن تاكید بر ضرورت همدلی و لزوم همراهی دولتیان با نهاد شوراهای اسلامی شهر و روستا از عدم اعتقاد برخی از مسوولان دستگاه اجرایی كشور و احیانا اعمال برخی از محدودیت‌ها و ایجاد موانع فراقانونی برای تضعیف فعالیت‌های شورایی نگرانی خود را ابراز می‌دارد و صمیمانه به مسوولان تذكر می‌دهد كه تضعیف نهاد شورای اسلامی شهر و روستا زیان سنگینی را متوجه مردم ساخته و خدمات صادقانه به مردم را دچارآسیب جدی خواهد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین