کد خبر: ۷۵۵۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

طنز/ مسئولین‌مان همچون تیبا رقیب ندارند!

باری به هر جهت، با همین ادبیات مسئولین ما می‌شوند بی رقیب از همه جهت در جهان
طنز/ مسئولین‌مان همچون تیبا رقیب ندارند!
آفتاب‌‌نیوز :

چندی پیش اظهارنظری جهان را تکاند و آن اینکه تیبا بی‌رقیب در دنیاست؛ لذا در ایام خانه‌تکانی بر آن شدیم توضیحات مبسوطی در این خصوص برای رفع پاره‌ای از ابهامات به شرح زیر ارائه فرماییم:

اصولا برای سرآمد شدن دو راه پیش رو دارید:

1- پشت سر گذاشتن رقبا با پشتکار

2- پشت کردن به رقبا با پشت‌هم‌اندازی

راه اول همانطور که از قیافه‌اش پیداست سخت، طافت‌فرسا و نیازمند تحمل مرارت و مشقت است. این مسیر مملو از سنگلاخ و دست‌اندازهای گولاخ است مثلا تجربه و تخصص می‌خواهد - آن هم با خوردن کلی دود چراغ -، تعهد می‌خواهد - آن‌هم با خوردن حرص زیاد - و بالاخره زمان می‌خواهد برای خوردن تیر برنامه‌ها به اهداف.
اما با وضع موجود «دستمایه‌ها»(امکانات) و منابع ناموجود «دست‌پرورده‌ها»(منابع انسانی) این گزینه بدون هیچ دست دست کردنی حذف می‌شود چون مسئولین‌ ما، هم خودشان و هم عمر مدیریتی‌شان همچون گل‌ است. یعنی حساس، دلسوز، با رزومه‌ای شکننده و پرپرشدنی و البته میزی که آن نیز بگذرد!

اما راه دوم همانطور که از رنگ و لعابش پیداست، محشر کبراست. می‌شود با آن ره صدساله را آسه آسه البته با ماست‌مالی یک‌شبه رفت. فقط کافی‌ست جوری حرف بزنی که انگار داری راستش را می‌گویی و رقبایت را جوری نشان بدهی که انگار سرتا پا، بی‌دست و پایند. سر جمع، باید در این روش سر خودت را زیر برف کنی و سر رقبایت را زیر آب ... خلاصه ریز دیدن نداشته‌ها و درشت‌نمایی داشته‌ها نه تنها نیازی به جربزه ندارد بلکه بی دردسر و تو دل بروست.
در همین راستا و با توجه به توضیحات فوق می‌توان از کلمات کلیدی زیر در ادبیات غیرداستانی بهره برد:

- ما باهوش‌ترینیم - در ناسا همه دیزی دونفره می‌خورند - ما همتا نداریم – بزرگ‌ترین، پهن‌ترین و ... مال ماست - ما خیلی قوی هستیم – ما خیلی خوشگلیم – مهمان‌نوازترینیم و...
باری به هر جهت، با همین ادبیات مسئولین ما می‌شوند بی رقیب از همه جهت در جهان

والسلام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین