کد خبر: ۷۶۳۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴

افزایش ۵۸ درصدی تردد‌ها در فارس/ثبت ۸۰۷ هزار مورد تخلف

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس اعلام کرد که براساس آمار کسب شده از سامانه‌های ترددشمار، تعطیلات نوروزی امسال با ثبت بیش از ۱۷۶ هزار تردد شاهد افزایش ۵۸ درصدی نسبت به سال قبل در جاده‌های این استان بودیم.
افزایش ۵۸ درصدی تردد‌ها در فارس/ثبت ۸۰۷ هزار مورد تخلف
آفتاب‌‌نیوز :

حمید احمدی شنبه ۱۳ فروردین با اشاره به تهیه گزارش آماری از وضعیت تردد جاده‌ای از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا صبح روز ۱۳ فروردین امسال، به خبرنگاران گفت: در این دوره زمانی بیشترین ترددهای ثبت شده مربوط به شیراز_مرودشت، شیراز_کازرون و شیراز-کوار بوده است.

وی گفت: بر اساس اطلاعات پلاک های ثبت شده در دوربین های پلاک خوان از ابتدای طرح تقریباً یک میلیون و ۷۱۹ هزار پلاک یک خودرو با ترکیب منابع استانی در محورهای برون‌شهری استان فارس رویت شده است و ۶۵ درصد خودروها بین کمتر از یک تا سه روز در استان ماندگاری داشتند. همچنین بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی در استان از ابتدای طرح تا ۱۲ فروردین‌ماه ۳۱۲ هزار خودرو معادل ۵۰ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده بود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس با بیان این که در تعطیلات نوروزی امسال ۶۵ درصد خودروها از یک تا ۳ روز و ۲۵ درصد بین ۳ تا ۷ روز در استان فارس اقامت داشته‌اند، بیان کرد: براساس پلاک‌های ثبت شده، استان‌های بوشهر، اصفهان و هرمزگان بیشترین سهم را در میان مسافران استان فارس داشتند.

او همچنین با یادآوری اینکه بیشترین میزان سرعت در محورهای آباده_ایزدخواست، ایزدخواست_آباده، جهرم_لار، گراش_فسا، داراب_نی‌ریز، سیرجان_گله‌دار، مهر_بندرعباس، جهرم_سه‌راهی کوار، بندرعباس_لار، جهرم_سه‌راهی کوار، اوز_خنج و گراش_اوز ثبت شده است، به آمارهای سامانه‌های ثبت تخلف اشاره و اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا دوازدهم فروردین ماه ۱۷۶ سامانه سرعت سنج فعال، تعداد ۸۰۷ هزار و ۲۰۰ مورد پلاک متخلف را ثبت کرده است.

این مقام مسئول بیشترین مورد تخلف را سرعت غیرمجاز اعلام و اضافه کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا روز دوازدهم فروردین، ۱۰ هزار و ۲۲ خودرو به دلیل سرعت لحظه‌ای و ۵ هزار و۱۰۵ خودرو به دلیل سرعت لحظه‌ای و متوسط زیاد جریمه شدند.

احمدی ضمن یادآوری اینکه فارس با داشتن ۱۲۲ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۱۰ درصد راه‌های ارتباطی کشور را دارد، از وجود ۱۷۶ دوربین در این محدوده یاد و خاطرنشان کرد: روز دوازدهم فروردین یک میلیون و ۹۱ هزار و۱۱۵ خودرو در جاده‌های فارس تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۸۳۲ هزار و ۸۷۳ تردد ۳۶ درصد افزایش را شاهد بودیم.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های فارس، ۶ درصد کل ترددها را متعلق به خودروهای سنگین دانست و با بیان اینکه متوسط سرعت خودروها ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده است، گفت: روز دوازده فروردین امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل، شاهد افزایش ۹۰ درصدی تردد در محور ورودی فارس از سمت اصفهان بودیم.

برابر اعلام مرکز مدیریت راه‌های استان فارس، هم اینک تردد در همه محورهای این استان در جریان است و هیچگونه انسداد و مشکلی اعلام و گزارش نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین