کد خبر: ۷۷۶۷۰۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

توصیه‌هایی مهم به خانواده کنکوری‌ها

"کنکور" آزمونی است که نامش با استرس گره خورده و با وجود اینکه در سال‌های اخیر شرایط برای ورود بدون کنکور به دانشگاه هم مهیا شده، همچنان نام کنکور برای کنکوری‌ها و خانواده های آنها کلمه‌ای استرس‌زا است.
توصیه‌هایی مهم به خانواده کنکوری‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

اینکه ورود به دانشگاه و سرنوشت آینده برای جوانان مهم باشد خوشایند است، اما اینکه به دلیل شرکت در این آزمون استرس و اضطراب به جوانان وارد آید، اصلا خوب نیست.

یکی از عوامل موثر در رفع استرس و اضطراب داوطلبان کنکور، نهاد خانواده است و خانواده‌ها می‌توانند با رعایت چند نکته کوچک در رفتار و گفتارشان، کنکوری‌ها را از استرس دور کرده و چه بسا به آنها در رسیدن به آرامش و موفقیت در این آزمون کمک هم بکنند.

فردین منصوری رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آستانه برگزاری آزمون سراسری توصیه‌های به خانواده‌ها داشت و از آنها خواست در روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری خیلی بحث کنکور را پیش فرزندان خود پیش نکشند، چون صحبت کردن در مورد کنکور، ولو مثبت باعث استرس بیشتر داوطلبان خواهد شد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه رفتار و حتی گفتار خانواده‌ها در کسب آرامش بیشتر در داوطلبان اثر دارد، گفت: خانواده‌ها گاهی از روی استرس خود و شاید حتی برای کمک به داوطلب کنکوری از او سوالاتی مثل"درس خواندی؟"، "تست زدی؟" و... می‌پرسند که نه تنها به وی کمکی نمی‌کند، بلکه استرس داوطلب را هم بیشتر می‌کند.

منصوری تاکید کرد: خانواده‌ها همچنین باید از به کار بردن جملاتی که کنکور را تنها راه موفقیت در زندگی نشان می‌دهد صرف نظر کرده و یادشان باشد کنکور تنها راه موفقیت در زندگی نیست و همه انسان‌های موفق از مسیر کنکور به موفقیت نرسیده‌اند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها با فرزندان کنکوری خود بگونه‌ای حرف نزنند که فرزندشان تصور کند تمام امید و آبروی خانواده بستگی به قبولی او در کنکور دارد و اگر قبول نشود مایه سرافکندگی خانواده می‌شود.

وی از خانواده های کنکوری‌ها خواست به داوطلبان کنکوری اعتماد به نفس و آرامش داده و تلاشش را تحسین کرده و به فرزندشان یادآوری کنند فارغ از اینکه نتیجه این آزمون چه باشد، او و تلاشش برای خانواده اهمیت دارد.

منصوری اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود خانواده‌ها در این روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری از مقایسه کردن داوطلبان با دیگران و سرکوفت زدن به فرزندان کنکوری خود دست بردارند تا داوطلبان دچار استرس نشوند.

منصوری در ادامه از خانواده‌ کنکوری‌ها خواست تا فضای خانه را آرام نگه داشته و از هرگونه بگو مگو با یکدیگر صرف نظر کنند.

منصوری تاکید کرد: همچنین توصیه می‌شود خانواده‌ کنکوری‌ها از مهمانی رفتن یا مهمانی دادن در روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری خودداری کرده تا داوطلبان فرصت استراحت و مرور مطالب درسی را داشته باشند.

وی در ادامه گردش رفتن را هم در مدیریت استرس در داوطلبان کنکوری تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: خانواده‌ کنکوری‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن برنامه‌های گردشی و تفریحی سبک، استرس را در فرزندان خود مدیریت کنند.

این مشاور تحصیلی در ادامه توصیه هایی هم به خود کنکوری‌ها داشت و از آنها خواست در فرصت باقیمانده تا آزمون سراسری در کنار مرور مطالب درسی، سوالات آزمون سراسری در سنوات گذشته را در فضایی شبیه سر جلسه امتحان پاسخ بدهند و در خاتمه هم پاسخ های صحیح و غلط خود را تجزیه و تحلیل کنند.

وی با بیان اینکه فرصت باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری فرصت خوبی برای تنظیم ساعت خواب و بیداری داوطلبان کنکوری است، گفت: داوطلبان آزمون سراسری به ویژه آن دسته از افرادی که خواب نامنظم دارند باید در فرصت باقیمانده تا برگزاری آزمون ساعات بیداری خود را با زمان برگزاری آزمون تنظیم کنند تا سر جلسه آزمون احساس خواب آلودگی نداشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین