کد خبر: ۷۸۱۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
تکمیل پروژه انتقال آب به همدان تا پایان مرداد

۵۰ درصد جمعیت همدان در تنش آبی شدید قرار دارند

استاندار همدان از تکمیل پروژه انتقال آب سد تالوار به همدان تا پایان مردادماه خبر داد و گفت: ۵۰ درصد جمعیت استان در تنش آبی شدید قرار دارند.
۵۰ درصد جمعیت همدان در تنش آبی شدید قرار دارند
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا قاسمی‌فرزاد، پنج‌شنبه ۲۳ تیرماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به همدان را در هفته‌های آتی در پیش داریم و ممکن است این سفر در دو هفته آتی باشد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه پروژه‌های سفر را در جلسات متعددی آماده و پیش‌بینی کردیم، تصریح کرد: برای این سفر، ۲۰۰ پروژه با اعتبار ۲۴ هزار میلیارد تومان پیشنهاد دادیم، اما وقتی کارشناسان نهاد ریاست جمهوری پیشنهادات را بررسی کردند فقط حدود ۵۰ درصد تایید شد و با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، تعدادی پروژه اضافه کردیم که بعد از تصویب در شورای اداری که با حضور رئیس جمهور در همدان برگزار شد، قابلیت رسانه‌ای شدن دارند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های خوبی تایید شد و مباحث زیربنایی مانند؛ آب، صنعت، تولید و گردشگری را مورد توجه قرار دادیم همچنین اعتبار خوبی برای ثبت جهانی هگمتانه در نظر گرفته شده و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، قول مساعدت داده است.

استاندار همدان با اشاره به اهمیت کمبود آب، تاکید کرد: مسئله آب بسیار مهم، جزء اولویت‌های اول و بحرانی‌ترین موضوع ماست، چون بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان با تنش بسیار بالای آبی مواجه هستند.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: خط انتقال آب از تالوار به همدان در تا اواخر مردادماه تکمیل می‌شود و بحث انتقال آب از مهاجران به تصفیه‌خانه شهید بهشتی مورد تاکید است.

وی یادآور شد: در ۱۷ سال گذشته این پروژه فقط ۴۰ درصد پیشرفت داشته و در چهارماه باید ۶۰ دیگر دیگر تکمیل می‌شد که ۵۰ درصد انجام شده و در طول یک ماه ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز تکمیل می‌شود.

استاندار همدان در پایان خاطرنشان کرد: حتما باید در برنامه‌ها بحث صرفه‌جویی و الگوی مصرف مناسب در دستور کار باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین