کد خبر: ۸۲۰۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۱
حاشیه‌ نشست 30سال قانونگذاری(1):

حضور خاتمی و غیبت احمدی‌نژاد در آغاز

سحابی و حسینیان در کنار هم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همایش بزرگ 30 سال قانونگذاری در مجلس با حضور مسئولان ارشد نظام و چهره‌های شاخص انقلاب در حال برگزاری است و در حالیکه در خصوص حضور رئیس جمهور اطلاع رسانی وسیعی صورت گرفته، غیبت احمدی نژاد و صندلی خالی وی در آغاز به کار این همایش بیش از همه جلب توجه می‌کند.
 
به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، نخستن همایش 30 سال قانونگذاری و نظارت که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرده است تاکنون حاشیه های جالبی داشته است:

- سردر جدید مجلس شورای اسلامی بعد از چند ماه طراحی و ساخت ،‌ امروز در آستانه برگزاری این همایش که به مناسبت سی امین روز مجلس برگزار می شود، رونمایی شد.

- مراسم 30 سال قانونگذاری و نظارت با دقایقی تاخیر آغاز به کار کرد و در این فاصله نمایندگان ادوار مختلف مجلس که بسیاری از آنان پس از سالها یکدیگر را دیده بودند ،‌ با هم روبوسی و خوش و بش می‌کردند و پیش از آغاز رسمی مراسم گروه های 4 الی 5 نفره از نمایندگان ادوار در نقاط مختلف صحن علنی ایجاد شده بود.

- تصاویر شهدا و درگذشتگان مجلس در ادوار مختلف در جایگاه هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نقش بسته بود و علاوه بر این تصاویر و پوسترهایی از نمایندگان و صحن ادوار گذشته مجلس در راهروهای مجلس نصب شده بود.

- از دیگر نکات جالب این نمایشگاه نصب تصاویر اعتبارنامه رهبر معظم انقلاب در هنگام ریاست جمهوری ،‌ آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری و شهید باهنر به شمار می‌رود.

- همچون عرف و رویه همایش های گذشته در مجلس ،‌ در مراسم 30 سال قانونگذاری و نظارت نیز خانم‌ها در یک ردیف مخصوص نشسته اند.

- آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر علی لاریجانی،آیت الله جنتی، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، آیت الله مهدوی کنی، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، حجت الاسلام مهدی کروبی ، دکتر حداد عادل، حجت الاسلام سید محمد خاتمی ( به عنوان نماینده اردکان در مجلس اول و رئیس جمهور سابق کشورمان) ، ‌و آیت الله محمد یزدی در ساعت 9:10 وارد صحن علنی مجلس شدند.

- آیت الله دری نجف آبادی، آیت الله امامی کاشانی نیز در بین مهمانان ویژه این مراسم حضور دارند.

- عباسی وزیر تعاون نیز که در مجلس هفتم نماینده مردم گرگان بود به عنوان نماینده ادوار در این مراسم شرکت دارد.

- عزت الله سحابی، اسدالله کیان ارثی، هاشم صباغیان ،‌سید محمود دعایی ،‌ علی حکمت ( سر دبیر روزنامه توقیف شده خرداد) ، ابراهیم بای سلامی، علی اکبر محتشمی پور، صلواتی، جعفری و هادی غفاری از جمله نمایندگان شاخص اصلاح طلبی هستند که امروز به بهارستان آمده اند. نکته قابل توجه این است که صندلی عزت الله سحابی در کنار روح الله حسینیان قرار گرفته است.

- روابط عمومی مجلس از پیش از شروع مراسم در حال ضبط تصاویری از ابعاد مختلف همایش است و گویا قرار است از این مراسم یک مستند ساخته شود.

- در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی یک صندلی خالی وجود دارد و از بین مهمانان ویژه تا کنون دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور و سید حسن خمینی هنوز وارد صحن علنی مجلس نشده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین