کد خبر: ۸۲۷۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

اخبار جدید از وضعیت دانش‌آموزن مسومم‌شده در کرمانشاه، اردبیل و پردیس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بروز برخی علائم تنفسی در دانش آموزان، گفت: حال تمامی دانش آموزان کرمانشاهی مساعد است.
اخبار جدید از وضعیت دانش‌آموزن مسومم‌شده در کرمانشاه، اردبیل و پردیس
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم شکیبا اظهار کرد: ظهر امروز تعدادی از دانش آموزان کرمانشاهی با علائم تنفسی توسط اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه منتقل شدند. پس از انجام اقدامات درمانی دانش آموزان با علائم خفیف تنفسی بدون مشکل به همراه والدین خود ترخیص و راهی منزل شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: تعداد اندکی از دانش آموزان که دارای علائم تنفسی بیشتری بودند برای اطمینان کامل از سلامت آن‌ها مدت بیشتری در بیمارستان حضور داشتند.

شکیبا با بیان اینکه حال تمامی دانش آموزان مساعد است، گفت: تا ساعات آینده نتیجه آزمایش این دانش آموزان برای بررسی علل وقوع حادثه اعلام می‌شود.

اولیای دانش‌آموزان دماوند به شایعات در مورد مسمومیت‌ها توجه نکنند

سرپرست اداره آموزش و پرورش دماوند گفت: اولیای دانش‌آموزان دماوند به شایعات در مورد مسمومیت‌ها توجه نکنند.

محمد فروتن عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با توجه به مسائل پیش آمده مبنی‌بر مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس همجوار دماوند اظهار داشت: هیچ‌گونه موضوعاتی مشابه در مدارس سطح شهرستان دماوند رخ نداده است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش دماوند عنوان داشت: هیچ موردی در این خصوص در دماوند مشاهده نشده است. از اولیای گرامی دماوند می‌خواهیم ضمن حفظ آرامش با توجه به شایعات پیش آمده به این موضوعات توجهی نکنند و اخبار را از منابع رسمی پیگیری نمایند. تمهیدات جهت پیشگیری از اتفاقات به مدیران مدارس ابلاغ شده است.

ترخیص ۳۴۳ دانش‌آموز از مراکز درمانی اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: ۳۴۳ دانش آموز که پیش از ظهر امروز در مدارس دخترانه اردبیل مسموم شده بودند، ترخیص شدند.

علی محمدیان اردی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ترخیص ۳۴۳ دانش‌آموز بستری شده از بیمارستان‌های اردبیل که پیش از ظهر امروز در ۱۱ مدرسه دخترانه اردبیل، با علائم مسمومیت به مراکز درمانی اردبیل منتقل شده بودند، از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نخستین تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ از مدرسه در ساعت ۱۰:۰۱ دقیقه بود که گزارش مسمومیت ۸ مدرسه دخترانه اعلام شد، افزود: در این مدارس متأسفانه دانش‌آموزان بوی گاز یا مشابه آن را احساس کرده و با علائم مشکوک تنفسی به متولیان آموزشی شکایت خود را ارائه کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: تعدادی از این دانش‌آموز با آمبولانس اورژانس از مدارس به مراکز درمانی اردبیل منتقل شدند و تعدادی هم از خانه‌های خود به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که حال عمومی ۹۵ درصد دانش آموزان بستری شده خوب است و ۵ درصد بستری شدگان این حادثه علائم بیشتری از مسمومیت داشتند که همه آن‌ها تحت نظر هستند.

محمدیان اردی خاطرنشان کرد: در پی این حادثه همه مراکز درمانی استان به حالت آماده‌باش در آمده و در شهر اردبیل همه بیمارستان‌ها به دانش آموزان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

۳۷ دانش آموز مسموم شده پردیسی در سلامت کامل هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار پردیس گفت:۳۷ دانش آموز مسموم شده پردیسی در سلامت کامل هستند و به منازلشان بازگشته اند.

رضا کریمی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت دانش آموزان مدرسه خیام فاز ۱۱ پردیس که تحت تأثیر مسمومیت‌های سریالی قرار گرفته بودند اظهار داشت: از مجموع ۳۷ دانش آموزی که دیروز به علت مسمومیت خفیف توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند، دو نفر به دلیل نیاز به معاینات دقیق‌تر و بنا به تشخیص پزشک فوق تخصص ریه، به یکی از مراکز درمانی شهر تهران منتقل شدند.

کریمی افزود: به لطف خدا و تلاش نیرو‌های درمانی هر ۳۷ نفر با صحت و سلامت به خانه‌هایشان برگشتند.

معاون فرماندار پردیس با هشدار به افرادی که در جریان موضوع روز گذشته مبادرت به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی کردند گفت: برخی افراد فریب خورده قبل از اینکه هرگونه اطلاعات موثقی در دست باشد شایعه کردند چند نفر فوت شدند، که این اقدام آن‌ها به شدت مورد توجه رسانه‌های معاند واقع شد که باید برای این افراد این سوأل مطرح شود که چرا این رسانه‌ها اینقدر از مشکلاتی که برای مردم ایران حادث می‌شود ابراز خوشحالی می‌کنند. علی ایحال انتشار هرگونه خبر کذب برای تشویش اذهان عمومی جرم تلقی شده و قطعاً افراد خاطی مورد تعقیب قضائی قرار می‌گیرند.

کریمی صالح در ادامه گفت: تحقیقات برای کشف علت وقوع این مسمومیت ادامه دارد و در صورت روشن شدن موضوع حتماً از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی انجام می‌شود لذا از آحاد همشهریان عزیز تقاضا داریم ضمن حفظ آرامش به شایعات توجه نفرمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین