کد خبر: ۸۲۸۴۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

گرد و غبار مدارس اردبیل را تعطیل کرد

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد: مدارس نوبت عصر در اردبیل بدلیل گرد و غبار امروز (دوشنبه) تعطیل است.
گرد و غبار مدارس اردبیل را تعطیل کرد
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، به دلیل شدت وزش باد و گرد و غبار در شهر اردبیل فعالیت‌های آموزشی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت بعد از ظهر تعطیل می‌باشد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل پیش‌تر با هشدار نارنجی درخصوص وقوع این پدیده در اردبیل اطلاع‌رسانی کرده بود.

این پدیده تا ساعت ۱۰ تا ۱۱ فردا (سه‌شنبه) در بیشتر مناطق استان اردبیل حاکم خواهد بود، البته از عصر امروز ضمن کاهش شدت وزش باد از غلظت هوا کمتر خواهد شد.

در حال حاضر سرعت وزش باد در اردبیل ۷۰ کیلومتر بر ساعت، مشگین‌شهر ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت، نیر ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت، گرمی ۹۷ کیلومتر بر ساعت، نمین ۷۹ کیلومتر بر ساعت، سرعین ۹۰ کیلومتر بر ساعت و خلخال ۶۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

امید نسیمی، رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اردبیل هم از کاهش دید افقی در راه‌های استان خبرداد و گفت: در حال حاضر شرایط در محور‌های نیر و سرعین بیشتر با پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی روبرو هستند.

وی از سقوط تعدادی تیر برق و تصادف خودرو در این مسیر‌ها خبر داد و به رانندگان توصیه کرد تا حد امکان از تردد در راه‌های استان خودداری کنند.

گرد و غبار اردبیل منشاء داخلی دارد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: منشاء گرد و غبار حاکم بر استان داخلی است و خشکسالی و کمبود بارندگی علت وقوع این پدیده است.

سیاوش محمدی با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در مناطق مختلف استان اردبیل اظهار کرد: هواشناسی روز پنجشنبه با هشدار زرد و روز شنبه هم با هشدار نارنجی درخصوص وقوع این پدیده در اردبیل اطلاع رسانی کرد. در حال حاضر سرعت وزش باد در اردبیل ۷۰ کیلومتر بر ساعت، مشگین شهر۱۱۵ کیلومتر بر ساعت، نیر۱۰۱ کیلومتر برساعت، گرمی۹۷ کیلومتر بر ساعت نمین ۷۹ کیلومتر بر ساعت سرعین ۹۰ کیلومتر بر ساعت، و خلخال ۶۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل منشاء گرد و غبار را داخلی عنوان کرد و گفت: با توجه به خشکسالی و کمبود بارندگی در استان گرد و غباری که دیده می‌شود، منشاء این گرد و غبار از مراتع و زمین‌های کشاورزی استان است و منشاء بیرونی ندارد.

محمدی یادآورشد: این پدیده تا ساعت ۱۰ الی ۱۱ فردا سه شنبه در استان حاکم خواهد بود البته از عصر امروز ضمن کاهش شدت وزش باد از غلظت هوا کمتر خواهد شد.

به گفته مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از ظهر فردا سیستم شمالی وارد استان می‌شود که شاهد بارش رگباری در مناطق مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.

وی با اشاره به هشدار‌های صادره طی روز‌های اخیر توصیه کرد عملیات عمرانی ساختمانی متوقف شده و افراد از ایستادن در فضای باز و زیرسازه‌های آسیب پذیر و درختان خشک اجتناب کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین