کد خبر: ۸۳۷۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲

کردستان یخبندان می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: صبح سه شنبه دما ۲ تا ۳ درجه کاهش داشته و در برخی از نواحی استان دمای سطح خاک در محدوده یخبندان قرار می‌گیرد.
کردستان یخبندان می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

رحیم صدیقی به آخرین وضعیت جوی آب و هوایی کردستان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز دوشنبه تا روز جمعه جو اغلب نقاط استان پایدار بوده و پدیده غالب در این مدت افزایش موضعی ابر و وزش باد خواهد بود. برای روز چهارشنبه سرعت وزش باد قابل ملاحظه به ویژه در بعد از ظهر‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: برای روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه امکان بارش‌های رگباری و پراکنده در برخی از نقاط شمالی استان نیز وجود خواهد داشت که از نظر مقدار قابل توجه نیست.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به افزایش سرعت وزش باد برای امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه بر روی عراق، شرایط شکل‌گیری گرد و خاک بر روی این مناطق وجود داشته و انتقال بخشی از آن به سطح استان دور از انتظار نخواهد بود.

صدیقی درباره وضعیت دمای هوا نیز توضیح داد: روز سه شنبه دما ۲ تا ۳ درجه کاهش داشته و در برخی از نواحی استان دمای سطح خاک در محدوده یخبندان قرار می‌گیرد و این شرایط تا صبح جمعه ادامه دارد.

مدیرکل هواشناسی کردستان متوسط حداقل و حداکثر دمای هوای استان در طول ۲۴ ساعت گذشته را ۴.۸ و ۱۹.۴ درجه ذکر کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته زرینه با ۰.۵ درجه و سروآلاد با ۲۳.۷ درجه به‌ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقطه استان بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین