کد خبر: ۸۶۰۶۶۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲

چرا ۳ کارگر «زباله سوز آرادکوه» جان باختند؟

مدیرعامل سازمان در جریان حادثه‌ی کارخانه «زباله سوز آرادکوه» در هفتم شهریورماه، سه کارگر با سوختگی شدید جان خود را از دست دادند و یک کارگر مصدوم شد؛ پیگیری‌های ایلنا نشان داد که کارگر مصدوم در روز‌های گذشته از بیمارستان مرخص شده است.مدیریت پسماند تهران به تشریح جزئیات بیشتری از حادثه کارخانه «زباله‌سوز آرادکوه» پرداخت.
چرا ۳ کارگر «زباله سوز آرادکوه» جان باختند؟
آفتاب‌‌نیوز :

اما علت حادثه چه بود؛ «رضا محمدی» مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تهران در آخرین گزارش از حادثه کارخانه «زباله سوز آرادکوه» که منجر به مرگ سه کارگر ومصدومیت یک کارگر دیگرشد، گفت: علت انفجار مرگبار روز سه شنبه (هفتم شهریور ماه) ترکیدگی لوله بخار بود که از خط ۲ نیروگاه به سمت بیرون متصاعد شده بود که در نتیجه آن چهار کارگر دچار سوختگی ناشی از بخار شدند.

وی با بیان اینکه با حضور امداد گران بلافاصله هماهنگی‌ها برای انتقال کارگران به مراکز درمانی انجام شد، اظهارکرد: یک دستگاه آمبولانس مجتمع و یک دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام و مصدومان برای انجام مراقبت‌های اولیه به بیمارستان شهدای هفتم تیر منتقل شدند.

وی افزود: متأسفانه با وجود مراقبت‌های انجام شده، سه نفر از کارگران به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست دادند و یک کارگر نیز که در بیمارستان شهدای یافت آباد بستری بود پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان ترخیص شد.

محمدی تصریح کرد: همزمان با پیگیری مراحل درمانی این افراد، کمیته فنی متشکل از چهار گروه به همراه کارشناسان خبره که از سوی شرکت تدبیر توسعه سلامت به عنوان سرمایه‌گذار و پیمانکار زباله‌سوز دعوت به همکاری شده‌اند در حال بررسی دقیق علل این اتفاق هستند.

وی تاکید کرد: حادثه آتش‌سوزی نبوده بلکه بر اثر نشت بخار از لوله بویلر رخ داده، این در حالی است که طبق اعلام پیمانکار تعمیرات اساسی سامانه‌ها به تازگی انجام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین