کد خبر: ۸۶۵۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

اردوغان: آب غزه را قطع کرده‌اند پس حقوق بشر کجاست؟

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که نگاه کردن به جنبش حماس به عنوان تنها مسؤول آنچه در حال وقوع است، رویکردی نادرست است.
اردوغان: آب غزه را قطع کرده‌اند پس حقوق بشر کجاست؟
آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که نگاه کردن به جنبش حماس به عنوان تنها مسؤول آنچه در حال وقوع است، رویکردی نادرست است. آنچه اکنون اتفاق می‌افتد نتیجه سال‌های طولانی ناکامی در تحقق عدالت است.

اردوغان گفت: هم اکنون آب غزه را قطع کرده‌اند. پس حقوق بشر کجاست؟ برق غزه هم قطع شده است. چرا هیچ اثری از حقوق بشر نیست؟ آمریکا اعلام کرد ناو هواپیمابر به اسرائیل فرستاده است، می‌پرسیم چرا آمریکا این ناو را به اسرائیل می‌فرستد؟ این ناو هواپیمابر چه خواهد کرد؟ من به شما می‌گویم که حمله به غزه و کشتار در غزه را راه خواهد انداخت.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان تاکید کرد: «حالا می‌پرسم پایگاه‌های آمریکایی در سوریه چه می‌کنند؟ هدف آن‌ها چیست؟ ۲۳ پایگاه آمریکایی در سوریه وجود دارد و یک پهپاد ترکیه را سرنگون کرد. آیا ترکیه متحد آمریکا در ناتو نیست؟ کی خواهند فهمید که ما متحد هستیم و کی متوجه می‌شوند که آمریکا از سازمان‌های تروریستی با پول و سلاح حمایت کرده و آن‌ها را آموزش می‌دهد تا در سوریه، کشور‌های منطقه و اینجا و آنجا حملات انجام دهند.»

اردوغان افزود: (درگیری اسرائیل و فلسطین) در تلاش هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم میانجیگری کنیم. آرزوی ما این است که این جنگ هر چه زودتر متوقف شود و منطقه به صلح برسد.

رئیس‌جمهوری ترکیه ادامه داد: یک صلح عادلانه هیچ بازنده‌ای نخواهد داشت. از تمامی طرف‌های درگیر می‌خواهیم که مسؤولیت خود برای دستیابی به صلح در منطقه را برعهده بگیرند.

اردوغان همچنین تاکید کرد: یکپارچگی اروپا تنها با عضویت ترکیه در اتحادیه امکان‌پذیر خواهد شد. ترکیه هیچ پیشنهاد جایگزینی به جای عضویت کامل را نخواهد پذیرفت.

اردوغان تصریح کرد: همکاری بین‌المللی و اراده مشترک شرط لازم برای مبارزه با تروریسم است. خواستار همکاری بیشتر و نزدیک‌تر در اینباره هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین