کد خبر: ۸۶۸۵۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰

هشدار پزشکی قانونی نسبت به مرگ با CO

سرپرست اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان اعلام کرد: با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، ادارات و اماکن تجاری، پزشکی مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی با گاز CO افزایش می‌یابد بنابراین مردم هنگام راه‌اندازی بخاری از افراد کارشناس کمک بگیرند. 
هشدار پزشکی قانونی نسبت به مرگ با CO
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر محمد مالمیر اعلام کرد: در شش ماهه نخست امسال  ۱۴ نفر به علت مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان باخته‌اند و این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۹ نفر بوده که ۵۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: پزشکی قانونی به استناد داده‌های آماری موجود با هشدار نسبت به افزایش مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به‌کارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان تأکید و به همشهریان توصیه می‌کند در فصل پاییز و زمستان در استفاده از وسایل گرمازا که بیشتر به سیستم گاز شهری متصل است، نهایت دقت را داشته باشند.

مالمیر بیان کرد: شهروندان با استفاده بهینه از وسایل گرمازا،‌ به توصیه‌های ایمنی در زمینه سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند. 

سرپرست اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان اضافه کرد: علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست و در بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشداردهنده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین