کد خبر: ۸۶۹۹۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹

جسد مظنون قتل ۱۸ نفر در ایالت «مین» آمریکا، پیدا شد

جسد مظنونی که در یک حمله مسلحانه ۱۸ نفر را در ایالت «مین» آمریکا کشته بود، اواخر روز گذشته (جمعه) پس از تقریبا دو روز تعقیب و گریز توسط پلیس پیدا شد.
جسد مظنون قتل ۱۸ نفر در ایالت «مین» آمریکا، پیدا شد
آفتاب‌‌نیوز :

 مقامات ایالتی گفتند که «رابرت کارت» ۴۰ ساله در نزدیکی یک مرکز بازیافت در نزدیکی شهر «لوئیستون»، جایی که تیراندازی در آن رخ داد با شلیک گلوله به سرش، خودکشی کرده بود و جسدش پیدا شده است.

به گزارش آناتولی، یکی از مقامات پلیس ایالتی در یک کنفرانس خبری گفت: ساکنان منطقه اکنون می توانند نفس راحتی بکشند. امشب وقتی با من تماس گرفته شد و از این موضوع اطلاع یافتم، بسیار خوشحال شدم. خوشحال شدم که دیگر رابرت کارت، تهدیدی برای جامعه ما نیست.

تیراندازی اواخر روز چهارشنبه در یک سالن بولینگ محلی و سپس در یک کافی‌شاپ رخ داد.

مقامات پلیس ایالتی اظهار کردند که کارت با یک تفنگ تک تیرانداز پرقدرت تیراندازی کرده و ۱۸ نفر را به قتل رسانده است. وی همچنین ۱۳ نفر دیگر را زخمی و بعد از آن فرار کرد.

در پی وقوع این حادثه، صدها نیروی پلیس محلی، ایالتی و فدرال یک عملیات تعقیب و گریز فشرده را آغاز کردند که ساکنان محلی را برای تقریبا ۴۸ ساعت در رعب و وحشت قرار داد.

«جنت میلز»، فرماندار ایالت مین در این باره گفت: امشب نفس راحتی می کشم، چون می دانم که رابرت کارت دیگر تهدیدی برای هیچ کس نیست.

در همین حال، پلیس ایالتی اعلام کرد که هنوز باید تمام شواهد را برای تکمیل تحقیقات در مورد این حادثه جمع آوری کند و اکنون تمرکز بر خانواده قربانیان معطوف شده است.

بر اساس آمارهای رسمی، این پانصد و شصت و هفتمین تیراندازی جمعی در ایالات متحده در سال جاری میلادی (۲۰۲۳) و مرگبارترین تیراندازی در سال جاری بوده است.

در ایالت مین برای خرید اسلحه نیازی به مجوز نیست و قوانین به اصطلاح «پرچم قرمز» که در برخی ایالت ها به مجریان قانون اجازه می دهد تا به طور موقت افرادی را که خطرناک تلقی می شوند خلع سلاح کنند، در این ایالت وجود ندارد.

تیراندازی های دسته جمعی به عنوان حوادثی تعریف می شوند که در آن چهار نفر یا بیشتر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و حوادثی از این دست در ایالات مختلف آمریکا شدت گرفته و به بحرانی حتی جدی‌تر از قبل تبدیل شده است.

فعالان و حامیان کنترل سلاح در آمریکا امیدوار بودند که ریاست‌جمهوری «جو بایدن» بتواند موجب پیشرفت در زمینه جلوگیری از خشونت با اسلحه در این کشور شود ولی با گذشت سال‌ها از ریاست‌جمهوری بایدن این امیدها به یأس و سرخوردگی تبدیل شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین