کد خبر: ۸۷۳۸۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

تفهیم اتهام دو مسئول مقصر در حادثه معدن زغال سنگ طزره

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دو مسئول دیگر از مقصران معدن رزمجاه طزره دامغان تفهیم اتهام شدند.
تفهیم اتهام دو مسئول مقصر در حادثه معدن زغال سنگ طزره
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی دادگستری سمنان، محمد جعفر عبدالهی با اشاره به تفهیم اتهام دو مسئول مقصر دیگر در معدن رزمجاه طزره دامغان گفت: نظریه تکمیلی هیئت پنج نفره کارشناسان حوادث ناشی از کار در خصوص این معدن وصول شد.

وی افزود: سرپرست کارگاه و مسئول ایمنی که دستگاه صحت سنجش اکسیژن را در اختیار داشته، هر کدام به اتهام بی‌احتیاطی و بی‌مبالاتی منتهی به قتل غیرعمدی شش نفر از کارگران معدن به میزان ۱۰ درصد تقصیر، تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین وثیقه اقدام و متهمان با تودیع تأمین آزاد هستند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: با وصول نظریه تکمیلی هیئت پنج نفره کارشناسان، سرپرست معادن زغال سنگ طزره نیز به میزان ۸۰ درصد مقصر و نظریه به وی ابلاغ شد.

عبدالهی افزود: دقت، سرعت و در عین حال صحت در رسیدگی، اولویت دستگاه قضائی استان در تعیین تکلیف این پرونده قرار گرفته است؛ تا ضمن بررسی ابعاد مهم و خاص پرونده، مطالبات خانواده‌های جان باختگان در برخورد قانونی و بازدارنده فراهم شود.

گفتنی است؛ عصرروز دوازدهم شهریور، شش کارگر در تونل زرمجاهِ معدن ذغال سنگ البرز شرقی (طزره) به دلیل اجتماع ناگهانی گاز، زیر آوار مدفون شدند و جان خود را از دست دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین