کد خبر: ۸۸۰۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
پزشکی قانونی علت فوت جان‌باختگان را اعلام می‌کند

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه در مرکز نفت برداسپ

دادستان کوهدشت از تشکیل پروندهٔ قضایی برای حادثه در مرکز انتقال نفت برداسپی خبر داد.
تشکیل پرونده قضایی برای حادثه در مرکز نفت برداسپ
آفتاب‌‌نیوز :

پنج تکنسین عصر شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲، هنگام لایروبی مخزن ۲۰ میلیون لیتری نفت خام مرکز انتقال نفت برداسپی در روستای گندابه شیرواند، گرفتار شدند.

نخستین روایت‌ها پس از اعلام این حادثه، حکایت از گازگرفتگی تکنسین‌های اهل اصفهان داشت و در همان ساعات اولیه احتمال فوت این کارکنان قوت گرفت.

نیرو‌های امدادی در روز دوم حادثه به‌دلیل نبود اکسیژن و وجود گاز‌های سمی نتوانستند به داخل مخزن نفت برداسپی منتقل شوند و همین عامل، اعزام نیرو‌های ایمنی را از کرمانشاه و خرم‌آباد به‌دنبال داشت.

مرگ در میان گاز سمی و نفت

پنج تکنسین شرکت پیمانکاری ارگ‌سازان ناوه، ظاهراً در همان اولین دقایق اولیه جان خود را به‌دلیل انتشار گاز‌های فوق‌العاده سمی از دست داده بودند و پیکرهای‌شان حدود یک روز در مرکز نفت برداسپی میان نفت و گاز‌های سمی جا ماند.

مصاحبه‌های بی‌پاسخ

خبرنگار، صبح روز ۱۹ آذر برای اطلاع دقیق از حادثه برای پنج تکنسین به مرکز نفت برداسپی اعزام شد، اما تلاش‌های خبرنگار برای مصاحبه با برخی از کارکنان این شرکت، مسئولان وزارت نفت حاضر در این مرکز و منابع خبری به نتیجه نرسید.

در نهایت عصر ۱۹ آذر افشین خسروی، دادستان کوهدشت، که خود در مرکز نفت برداسپی حضور میدانی داشت به خبرنگار اعلام کرد که پیکر‌های حسن لطفی، علی احمدجو، امین طالبیان، علی‌اکبر جباری و محمد احمدجو از مخزن برداسپی بیرون کشیده شد.

حالا ۱۰ روز پس از گذشت حادثه در مرکز انتقال نفت برداسپی، دادستان کوهدشت دربارۀ آخرین وضعیت فوت پنج تکنسین در مرکز نفت برادسپی کوهدشت گفت که پرونده فوت این افراد برای تحقیقات و قصور عوامل، هم‌اکنون در دادسرا است.

تشکیل پروندهٔ قضایی

او اعلام کرد که علت دقیق جان‌باختن پنج تکنسین در مرکز نفت برداسپی در دست بررسی است و پرونده قضایی این حادثه نیز به پزشکی قانونی ارسال شده‌است.

دادستان کوهدشت با تأکید به اینکه دلیل جان‌باختن پنج تکنسین حادثه نفت برداسپی باید مشخص شود، عنوان کرد که میزان قصور این حادثه در دست بررسی اداره کار است.

وی بیان کرد که دیۀ منجر به فوت و جزای عمومی برای مقصران احتمالی حادثه در مرکز انتقال نفت برداسپی اعلام می‌شود.

ظرفیت انتقال ۹۵ هزار بشکه نفت خام

مرکز انتقال نفت «برداسپی» در سال ۱۳۸۵ به بهره‌برداری رسیده‌است و در ۱۱.۵ کیلومتری جنوب غربی شهر کوهدشت واقع شده‌است.

این مرکز ظرفیت انتقال ۱۱۰ هزار بشکه فرآورده و ۹۵ هزار بشکه نفت خام در روز را از طریق خط ۱۶ اینچ دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین