کد خبر: ۸۸۵۹۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

ادارات ۶ شهرستان استان اردبیل تعطیل شد/ تعطیلی مدارس در آستارا

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل اعلام کرد: با توجه به شدت بارش برف و برودت هوا، امروز یکشنبه (۲۴ دی) ادارات ۶ شهرستان‌این استان به غیر از مراکز امدادی و خدمات‌رسان تعطیل است.
ادارات ۶ شهرستان استان اردبیل تعطیل شد/ تعطیلی مدارس در آستارا
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل، کاظم دبیر افزود: ادارات شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین، سرعین، مشگین‌شهر و گرمی به دلیل شدت بارش برف و کولاک تعطیل می‌باشد.

بارش رحمت الهی که از روز گذشته در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شده است، امروز یکشنبه با شدت بیشتری همچنان ادامه دارد و همین امر موجب کندی تردد وسایط نقلیه در سطح شهر شده است.

روز گذشته و با توجه به هشدار قرمز اداره کل هواشناسی استان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان اردبیل به حالت آماده‌باش درآمدند.

بارش برف که از عصر شنبه (۲۳ دی ۱۴۰۲) در استان اردبیل آغاز شده سبب سپیدپوش شدن شهر و شادمانی شهروندان در روز‌های سرد زمستانی شد، این سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز یکشنبه (۲۴ دی) در مناطق مختلف استان فعال خواهد بود.

بارش سنگین برف، یخبندان و سرما، جاده‌های استان اردبیل به خصوص مسیر آستارا و سرچم به اردبیل را مسدود کرد و مدارس این استان روز یکشنبه غیرحضوری و دانشگاه نیز تعطیل است.

با تشدید بارش از ساعات عصر، گردنه حیران در مسیر اردبیل به آستارا مسدود شده و صد‌ها خودرو و مسافر در این مسیر گرفتار شده و در راه مانده‌اند.

رانندگان عبوری از مسیر جاده اردبیل به سرچم نیز اعلام کردند که به علت شدت بارش برف، کولاک، یخبندان و لغزنده بودن سطح جاده، این مسیر اصلی جاده‌ای نیز مسدود شده است.

رئیس پلیس راه اردبیل با هشدار به شهروندان در خصوص شدت بارش و یخبندان در تمامی مسیر‌های جاده‌ای این استان اعلام کرد: با توجه به بارش برف، کولاک و یخبندان، تمامی جاده‌های استان لغزنده است.

سرهنگ وحید علیپور افزود: به علت محدودیت دید و کولاک به ویژه در گردنه‌ها، تردد در برخی مسیر‌های جاده‌ای متوقف شده است و به همین علت شهروندان از سفر‌های غیر ضروری در مسیر‌های جاده‌ای اصلی و فرعی استان اردبیل خودداری کنند.

وی تاکید کرد: تمام رانندگان عبوری در مسیر‌های جاده‌ای استان اردبیل در صورت لزوم با رعایت نکات ایمنی، رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی ترد د کرده و در نخستین محل مطمئن توقف کنند.

بارش سنگین برف، ادارات و مدارس را در آستارا تعطیل کرد

بارش سنگین برف، ادارات و مدارس را در آستارا تعطیل کرد

همچنین ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا اعلام کرد: به غیر از دستگاه های خدمات رسان و نیروهای نظامی و انتظامی همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و موسسات، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آستارا با تصمیم مسئولان این شهرستان امروز یکشنبه ۲۴ دی ماه به دلیل بارش سنگین برف و برودت هوا تعطیل است.

این تصمیم توسط ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان مرزی بندر آستارا و با توجه به بارش شدید برف و پیش‌بینی تداوم این بارش و برودت هوا به منظور مدیریت مصرف انرژی صورت گرفته است.

این اطلاعیه آمده است: فعالیت همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها و موسسات در سطح شهرستان مرزی بندر آستارا(به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی و درمانی، بانک‌ها و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی) امروز یکشنبه تعطیل است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: ضروری است همه مدیران مدارس، نسبت به مدیریت سیستم های گرمایشی و موتورخانه های مدارس توجه و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند و حضور مدیر و عوامل اجرایی در مدارس و ارسال گزارش روزانه از وضعیت فیزیکی و حوادث احتمالی به دبیرخانه ستاد بحران آموزش و پرورش شهرستان آستارا الزامی می باشد.

در این اطلاعیه آمده است: لازم به ذکر است که تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان آستارا ملزم به خاموش کردن سیستم‌های گرمایشی تا ساعت هشت صبح روز دوشنبه مورخه ۲۵ دی ماه هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین