کد خبر: ۸۸۵۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

سکوت زمستان در گیلان شکست/ارتفاع برف در مناطق کوهستانی به بیش از یک متر رسید

بارش شدید برف که از ظهر شنبه در شهرستان آستارا آغاز شده و ادامه دارد، در مناطق کوهستانی به بیش از یک متر رسیده است.
سکوت زمستان در گیلان شکست/ارتفاع برف در مناطق کوهستانی به بیش از یک متر رسید
آفتاب‌‌نیوز :

اهالی شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان از ظهر شنبه، ۲۳ دی ماه با بارش شدید برف زمستانی و همراه با کولاک که کلیه مقاطع کوهستانی و جلگه‌ای شهرستان آستارا را سفیدپوش و ادارات و مدارس را تعطیل کرده است غافلگیر شدند.

بارش برف در شهر مرزنشین آستارا که به دنبال تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا به سواحل جنوبی خزر از روز گذشته آغاز شده، موجب مسدود شدن مسیر مواصلاتی در گردنه کوهستانی حیران شده است.

بارش برف در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای آستارا همچنان ادامه دارد و موجب تداوم سرمای کم سابقه در منطقه شده است. هم اکنون بارش برف در تمامی مقاطع گردنه کوهستانی حیران در محور آستارا به اردبیل، ادامه دارد و سطح این جاده‌ها را لغزنده کرده است و راهدارخانه‌های مستقر در این مسیرها مشغول برفروبی و نمک پاشی جاده‌های کوهستانی منطقه هستند.

فرماندار آستارا با اشاره به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا برای مدیریت این رویداد جوی گفت: ماموران راهداری و شهرداری آستارا برای بازگشایی مسیرهای جاده‌ای و شهری در حال تلاش هستند.

محمدرضا شهاب زاده افزود: هم اکنون اکیپ‌های تخصصی راهداری و شهرداری آستارا از جمله لودر، گریدر، برفروب کامیونی و نمک پاش در حال بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان آستارا هستند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان از نخستین ساعات بارش برف و فعالیت مستمر اعضای این ستاد گفت: بر اساس مصوبات این ستاد برفروبی معابر شهری و جاده‌های بین شهری به صورت مستمر انجام می‌شود.

فرماندار آستارا با اشاره به ادامه بارش برف و مه آلود بودن مسیرهای کوهستانی شهری اظهار کرد: در شهر آستارا بیش از ۵۰ سانتی متر و مناطق کوهستانی بیش از یک متر برف باریده است و همچنان بارش برف ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین