کد خبر: ۸۹۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۵

لیلاز: مردم مراقب سرنوشت خود باشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک کارشناس اقتصادی گفت: «سیاست‌های غلط و غیرکارشناسی اخیر ثابت کرد بهره‌مندی از ثروت‌های نامحدود ارزی هیچ دردی را از مردم دوا نمی‌کند و برای رسیدن به شرایط مطلوب در جامعه باید از نگاه کارشناسی و برنامه‌های هدفمند علمی بهره‌مند شد».

سعید لیلاز که به مناسبت دوم خرداد در ستاد احزاب حامی میرحسین موسوی در ساری سخن می‌گفت، افزود: «متاسفانه آن چه در دولت نهم اتفاق افتاد پروژه جدا کردن اسلامیت از جمهوریت نظام بود و باید گفت کسانی که به دنبال تحقق این شعار هستند اسلامیت کشور را نابود خواهند کرد».

وی افزود: «اگر وضعیت مدیریت فعلی کشور ادامه یابد چیزی جز افزایش شکاف طبقاتی، افزایش بیکاری، فقر و فساد، ذلیل شدن تولیدات صنعتی و کشاورزی که در این 4 سال رشد فزاینده‌ای داشت، عاید کشور نخواهد شد».

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: «بر اساس کدام سیاست اقتصادی در دولت نهم بیش از 40 میلیون دلار مبل به کشور وارد کرد و دلیل واردات انگور و زیتون و کرم ماهیگیری از کشورهای فرانسه و اسپانیا چیست»؟

وی ادامه داد: «مگر کشاورز ایرانی با وجود زمین‌های حاصلخیز فراوان کشور، توانایی تولید این محصولات را ندارند»؟

لیلاز افزود: «اگر مردم مانند دوم خرداد 76 پای صندوق‌های رای حاضر شوند نتیجه آن برنامه سوم توسعه و روند رو به رشد کشور خواهد بود».

وی تصریح کرد: «متاسفانه در دولت نهم سند چشم‌انداز 20 ساله که به تایید رهبری نیز رسید از دستور کار دولت‌مردان خارج شد و با توجه به شرایط موجود، امکان تحقق آن وجود نخواهد داشت».

لیلاز گفت: «تنزل اخلاق و ارائه آمارهای دروغ و غیرواقعی تبدیل به سنت شده است و تمامی کسانی که به نوعی در این نقش آفرینی می‌کنند، به این شیوه متوسل شده‌اند».

وی ادامه داد: «مگر می‌شود دولت‌های گذشته هیچ نقشی در ساخت موشک و ماهواره و انرژی هسته‌ای نداشته باشند و تمام این موفقیت‌ها طی 4 سال اخیر به دست آمده باشد»؟

این اقتصاددان تصریح کرد: «عملکرد اخیر مردم ثابت کرد که باید مراقب سرنوشت خود باشند و در تعیین سرنوشت خود شرکت فعالانه داشته باشند».

لیلاز ادامه داد: «بحران به وجود آمده در کشور تنها به دلیل سیاست‌های نادرست است و هنوز تبعات ناشی از بحران اقتصادی دنیا به ایران نرسیده است».

وی گفت: «متاسفانه باید گفت اگر بحران اقتصادی دنیا گریبان ایران را بگیرد کشور با 3 هزار میلیارد دلار کسری بودجه ارزی و 35 هزار میلیارد تومان کسری بودجه ریالی مواجه خواهد شد».

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: «بر اساس آمار منابع غیررسمی، آمار بیکاری کشور 5/16 درصد است، آیا جامعه عدالت محور و مهرورز این گونه است»؟

وی گفت: «آیا رأفتی که قول آن را به ما داده بودند باید نصیب ملوانان انگلیسی شود و نصیب کشاورز ایرانی، واردات بی‌رویه محصولاتی شود که مشابه ایرانی آن در انبارها در حال پوسیدن است»؟

لیلاز با اشاره به این که موسوی شبیه‌ترین کاندیداها به خاتمی است، تاکید کرد: «اگر مردم ایران به سرنوشت خود علاقمند باشند باید پای صندوق‌های رای حاضر شوند و در آن صورت مهم نیست که رای خود را به نام چه کسی در صندوق خواهند ریخت».

وی یادآور شد: «متاسفانه عده‌ای از بدخواهان داخلی که در لباس دلسوزی برای کشور نمی‌خواهند مردم مشارکت وسیعی داشته باشند، تلاش می‌کنند با ترفندهای مختلف مانع حضور مردم در پای صندوق‌های رای شوند».

این فعال سیاسی ادامه داد: «شرایط ظالمانه و یک طرفانه انتخابات کماکان به نفع کاندیدای مشخصی است و در ادامه همین شرایط یک‌طرفه، روزنامه‌ها و مجلات طرفدار موسوی تعطیل و سایت مدافع ایشان نیز یکی پس از دیگری فیلتر می‌شوند».

لیلاز تصریح کرد: «در شرایط فعلی برای مهندس موسوی که دردانه خمینی عزیز بود ابهام‌های غیرمنصفانه‌ای ایجاد می‌شود و می‌گویند که چرا در 20 سال اخیر سکوت کرده بودی»؟

وی گفت: «چرا این عده از مغرضان نمی‌گویند که در 8 سال جنگ تحمیلی که مهندس موسوی نخست‌وزیر دوران بحرانی کشور بود عده‌ای به دنبال پیدا کردن سوراخ موش بودند و الان به دنبال تخریب شخصیت ایشان هستند».

وی ادامه داد: «اخیرا تخلفات فراوانی در زمینه‌های مختلف صورت گرفت اما خبری از کفن‌پوشانی که در دوره‌های گذشته با هر بهانه‌ای به خیابان‌ها ریخته و فریاد "وا اسفا و وا اسلاما" سر می‌دادند، نبود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین