کد خبر: ۸۹۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۶

باراک: شانس موفقیت مذاکرات آمریکا و ایران، بسیار پایین است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «ایهود باراک»، وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که رویکرد جدید دیپلماتیک ایالات متحده در قبال ایران، به احتمال زیاد قادر نخواهد بود برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف کند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، وزیر دفاع اسرائیل به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «عقیده من آن است که شانس موفقیت‌ آمیز بودن گفت و گو با ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور، بسیار پایین است».

«ایهود باراک» اضافه کرد: «من همچنین عقیده دارم آمریکایی این موضوع را درک می‌کنند. آن‌ها فقط فکر می‌کنند نوعی منطق برای انجام دادن این کار وجود دارد، حتی اگر شانس موفقیت پایین باشد».

گفتنی است «باراک اوباما»، رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، از زمان به قدرت رسیدن در کاخ سفید، رویکردی دیپلماتیک در قبال ایران در پیش گرفته است که تاکنون ثمر بخش نبوده است. اوباما هفته پیش اعلام داشت قصد ندارد چنین سیاستی را برای همیشه دنبال کند و زمان ایران برای نشان دادن حسن نیت در این موضوع، محدود است.

وزیر دفاع اسرائیل همچنین مدعی شد ایران یکی از جدی‌ترین تهدیدات بالقوه علیه اسرائیل به شمار می‌رود. وی اضافه کرد اسرائیل قصد ندارد هیچ کدام از گزینه‌های خود را در رابطه با برنامه هسته‌ای تهران، کنار بگذارد. [+]

اظهارات «ایهود باراک»، یک روز پس از آن عنوان می‌شود که دریاسالار «مایک مولن»، رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، اعلام داشت ایران تا دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای، 1 الی 3 سال فاصله دارد. «مولن» همچنین گفته بود زمان برای جلوگیری از تهدید ایران، در حال تمام شدن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین