کد خبر: ۸۹۵۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶

رضایی: باید به ورزش‌های اصیل ایرانی منجمله ورزش باستانی توجه بیشتری شود

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات همراه ایشان یک دیدار صمیمانه با باستانی کاران این ورزشگاه شهید سلیمانی داشتند.
رضایی: باید به ورزش‌های اصیل ایرانی منجمله ورزش باستانی توجه بیشتری شود
آفتاب‌‌نیوز :

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات همراه وی یک دیدار صمیمانه با باستانی کاران ورزشکاران زورخانه‌ی شهید سلیمانی داشتند.

رضایی پس از دیدن هنرنمایی این ورزشکاران ضمن تمجید از آنها، گفت: ورزش باستانی امروزه نمادی از دلاوری‌های پهلوانان دیروز این مرز بوم است که از قدرتشان برای محافظت از مردم و سرزمینشان استفاده میکردند.

وی افزود: این ورزش آیینی و باستانی ترکیبی از ورزیدگی، اخلاق و عرفان است که در آن علاوه برحرکات ورزشی از موسیقی رزم و اشعار عرفانی استفاده می‌شود و مجموع این حرکات ترکیبی است که پهلوانان را بیش از آنکه به سمت غرور سوق یابند به افتادگی و خضوع میرساند. درحقیقت پهلوانی از فروتنی وادب آغاز می‌شود وپناهگاه محرومین و مظلومین می‌باشد. اگر روزی بیاید که ورزش ایران از اخلاق وفروتنی جدا شود آن ورزش دیگر ملی وایرانی نخواهد بود.

رضایی در انتهای سخنان خود تاکید کردند که جا دارد توجه بیشتری به ورزش همراه اخلاق ومعنویت در تمام سطوح از جمله آموزش و پرورش و در سطح مدارس و جوانان شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین