کد خبر: ۹۰۰۲۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۷

ابتکار: کسانی که می‌گویند رای رهبری را می‌دانیم به مقام ولایت توهین می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: معصومه ابتکار تصریح کرد: «مقام معظم رهبری در انتخابات نظر خود را در این باره اعلام کرده‌ و گفته‌اند که من یک رای دارم و آن را هم فقط خود می‌دانم و مردم در انتخابات آزادند که انتخاب کنند. ایشان تنها ملاکها را گفته‌اند».

معصومه ابتکار عضو شورای شهر تهران در مراسمی از که از سوی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در قم برگزار شد، افزود: «به برکت انقلاب اسلامی و خون شهداست که ما امروز می‌توانیم در کشور انتخابات داشته باشیم و سرنوشتمان را تعیین کنیم».

وی با بیان اینکه بر اساس قانون اساسی مردم حق دارند هر 4 سال یکبار دولت را ارزایابی کنند، اظهار کرد: «دولت نهم با شعار عدالت‌خواهی و زنده کردن آن وارد عرصه شده است و حال پس از گذشت 4 سال زمان ارزیابی آن فرا رسیده است».

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: «ما می‌خواهیم واقع‌بینانه و به دور از هر گونه جانب‌داری دولت را ارزیابی کنیم و ببینیم که آیا توانسته است به شعارها و وعده‌هایش عمل کند» .

رییس سازمان محیط زیست دولت خاتمی با بیان اینکه آنچه اتفاق افتاده تنزل در بسیاری از تعاریف است، اظهار داشت : «عدالت اجتماعی به معنای این است که هر ایرانی از هر قوم و نژادی به دور از تبعیض بتواند به امکانات آموزشی، بهداشتی و اشتغال دسترسی داشته باشند و از آنها استفاده کند».

وی با بیان اینکه عدالت سیاسی به معنای مشارکت مردم در قدرت افزود: «انقلاب اسلامی سالهای متمادی استبداد شاهنشاهی را کنار زد و مردم‌سالاری دینی را مبتنی بر دین برقرار کرد تا مردم در قدرت مشارکت داشته باشند».

عضو شورای شهر تهران با بیان این که عدالت اقتصادی به معنای سهیم بودن مردم هم در تولید و هم در بهره‌مندی از ثروت است خاطرنشان کرد: «در بحث اشتغال شاخص بانک مرکزی نشان می‌دهد که علی رغم تمام شعارها شاخص جینی افزایش پیدا کرده است» .

وی ادامه داد: «از یک میلیون دلار درآمد نفتی در زمان نخست‌وزیری مهندس موسوی 18 شغل ، در زمان دولت هاشمی رفسنجانی 26 شغل ، در زمان دولت خاتمی 23 شغل و در زمان دولت احمدی نژاد 8 شغل ایجاد شده است».

ابتکار افزود: «ما باید این نکته را ارزیابی کنیم که چه اتفاقی افتاده است که با وجود درآمد نفتی معادل 16 سال گذشته و آماده بودن بسیاری از زیرساختها چنین اتفاقی رخ داده است» .

وی در بخش دیگر سخنانش گفت : «نگاه بلندی که امام خمینی نسبت به حضور زن در عرصه اجتماعی در کنار مسئولیتهای خانوادگی داشته‌اند نشان می‌دهد زنان در عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس پیشرو بوده‌اند».

رییس سازمان محیط زیست دولت خاتمی افزود: «علی رغم این نگاه بلندی که امام داشته‌اند در دولت نهم ما شاهد یک بازگشت به عقب بوده‌ایم».

وی اظهار کرد: «آیا بانوان تنها برای پیروزی انقلاب، عرصه دفاع مقدس و پای صندوقهای رای خوب هستند».

عضو شورای شهر تهران هم‌چنین با بیان این که شعار دولت نهم کابینه 70 میلیونی بوده است، گفت: «با شروع این دولت دیدیم هر چه گذشت دایره مدیریتها تنگ‌تر شدند؛ به گونه‌ای که نه تنها بسیاری از مدیران خدوم دوره قبل حدف شدند بلکه همکاران خود رانیز برکنار کردند».

وی ادامه داد: «کابینه این دولت در سال دوم به وضعیتی رسید که اگر یک وزیر دیگر کنار می‌رفت باید مجددا رای اعتماد می‌گرفت و این امر از زمان انقلاب تا کنون بی‌سابقه بوده است».

ابتکار با بیان اینکه دولت نهم دولتهای 16 سال قبل را زیر سوال برده است، گفت: «این سالها بخشی مربوط به رهبری امام و بخشی دیگر مربوط به رهبری است و چرا باید برای تایید خود دیگران را زیر سوال ببریم».

رئیس سازمان محیط زیست دولت خاتمی با بیان این که اخیرا مشاهده می‌شود 24 سال گذشته را زیر سوال می‌برند تصریح کرد: «در طول 24 سال گذشته با دستاوردها و پیشرفتهای فراوانی داشته‌ایم که نباید برای اثبات خود آنها را نادیده بگیریم».

وی با بیان اینکه یکی دیگر از شعارهای دولت نهم مبارزه با فساد بوده است اظهار داشت: «بازرسی کل کشور تعداد تخلفات دولت نهم را در یک سال 3200 مورد گزارش کرده است و رئیس کمیسیون بودجه مجلس اعلام کرده در این دوره هر روز 7 تخلف بودجه‌ای اتفاق افتاده است».

وی با بیان اینکه یکی از اتهامات دولت نهم به دولت قبل این بود که در مقابل غرب خودباختگی داشته‌اید، افزود: «کسی که بیشترین شعار مقابله با آمریکا را داشته است 2 نامه برای رییس‌جمهور آمریکا نوشته است».

ابتکار در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر صداقت موسوی اظهارکرد: «توجه و علاقه مردم به خاتمی و مهندس موسوی به این علت بوده که آن‌ها با مردم صادق بوده‌اند و هرگز عوام‌فریبی نکرده‌اند».

وی افزود: «مهندس موسوی در تمام زمینه‌های اشتغال، پاسخگویی به مطالبات، حل معضلات و مشکلات و بازگشت به عدالت و جایگاه عزتمند ایران برنامه دارند».

وی با بیان این که عده‌ای می‌گویند ریاست‌جمهوری در کشور ما 8 ساله است، گفت: «رییس‌جمهور در کشور ما بر اساس قانون اساسی 4 ساله است. مردم ما هر 4 سال یکبار به صحنه می‌آیند و رای می‌دهند و این یکی از افتخارات ملی و ثمره خون شهداست».

ابتکار هم‌چنین تصریح کرد: «مقام معظم رهبری در انتخابات نظر خود را در این باره اعلام کرده‌ و گفته‌اند که من یک رای دارم و آن را هم فقط خود می‌دانم و مردم در انتخابات آزادند که انتخاب کنند. ایشان تنها ملاکها را گفته‌اند».

وی ادامه داد: «کسانی که می‌گویند رای رهبری را می‌دانیم به نظر من به مقام ولایت توهین می‌کنند».

رییس سازمان محیط زیست دولت خاتمی در پایان گفت: «ما افتخار داریم که انتخاب رییس‌جمهور با ملت است و باید با در نظر گرفتن ملاکها در 22 خرداد پای صندوق‌های رای برویم و اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی را در جهان اعتلا بخشیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین