کد خبر: ۹۰۱۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵

شرط موفقیت تیم ملی فوتبال ایران/ ماندن چند بازیکن به صلاح نیست

کارشناس فوتبال با بیان اینکه تیم ملی برای موفقیت در جام جهانی کار سختی در پیش خواهد داشت گفت: فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی باید دیدار با تیم‌های قدرتمند را در دستور کار قرار دهند.
شرط موفقیت تیم ملی فوتبال ایران/ ماندن چند بازیکن به صلاح نیست
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ورمزیار در خصوص دو پیروزی تیم ملی برابر ترکمنستان و صعود به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی گفت: کاملاً مشخص بود که تیم ملی کشورمان به راحتی می‌تواند از سد ترکمنستان گذشته و به فکر مرحله بعد باشد؛ مرحله‌ای که تیم‌ها به مراتب سخت‌تر خواهند شد و فوتبال ما باید با تیم‌های بزرگ آسیا بازی کند. به طور حتم آن‌ها دیگر شرایط ترکمنستان را ندارند و تلاش می‌کنند تا بتوانند به جام جهانی صعود کنند.

وی گفت: برای رفتن به جام جهانی باید یک تیم ملی آماده‌ای داشته باشیم و این آمادگی شکل نخواهد گرفت مگر اینکه ملی پوشان ما با تیم‌های بزرگ و صاحب نام بازی‌های تدارکاتی برگزار کنند. فدراسیون فوتبال باید از همین امروز به فکر این موضوع باشد. رایزنی با چند تیم بزرگ و صاحب فوتبال که باعث شود تیم ملی ما محک جدی خورده، نقاط ضعف برطرف شود تا با قدرت کامل مقابل حریفان قرار گرفته و به جام جهانی صعود کنیم. 

کارشناس فوتبال گفت: کادر فنی نباید هیچ تیمی را دست کم بگیرد. البته قلعه نویی از تجربه بالایی برخوردار است و می‌داند که بازی‌های سختی در پیش خواهد داشت. قطعاً او هم به دنبال انجام چند بازی تدارکاتی با تیم‌های خوب است تا بتواند هم ضعف‌ها را برطرف کند و هم با میدان دادن به بازیکنان جوان، آن‌ها را پخته‌تر از گذشته کند.

صادق ورمزیار در خصوص جوانگرایی تیم ملی هم افزود: در این که چند بازیکن با میانگین سنی بالا حضورشان در جام جهانی به صلاح نیست و باید جای خود را به جوانان بدهند شکی وجود ندارد، اما نباید از باتجربه‌ها به سادگی گذشت و نمی‌شود به یکباره هم تیم را به طور کامل تغییر داد. ترکیبی از بازیکنان جوان که انگیزه بالایی دارند در کنار با تجربه‌ها می‌تواند یک تیم ملی پرقدرت را به وجود بیاورد و انجام بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ جوانان را آب دیده‌تر خواهد کرد و انگیزه آن‌ها را برای موفقیت در این دیدار‌ها بیشتر خواهد کرد.

وی در خصوص عملکرد استقلال در سال ۱۴۰۲ گفت: آبی‌ها روز‌های پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند. روز‌های تلخ و سختی که هرگز کسی فکر این موضوع را هم نمی‌کرد. مشکلات مدیریتی و مالی، اختلاف بین مدیرعامل و سرمربی همه دست به دست هم دادند تا استقلال شرایط سختی پیدا کند، اما با همدلی و صمیمیتی که بین کادر فنی و بازیکنان وجود داشت و همچنان وجود دارد استقلال توانست صدرنشین لیگ شود و اگر این روند و حمایت هواداران ادامه پیدا کند به طور حتم آبی‌ها می‌توانند جام را بالای سر ببرند.

کارشناس فوتبال در خصوص نقاط قوت و ضعف آبی پوشان در این فصل گفت: استقلال درون دروازه و خط دفاع فوق العاده عمل کرده است. یک نظم و انضباطی خوب و انسجام در ترکیب خط دفاع وجود دارد. حسینی همین روز‌ها آماده‌ترین دروازه بان حال حاضر فوتبال ایران است و توانسته دروازه اش را در بازی‌های زیادی بسته نگه دارد، اما نکونام برای فصل آینده و حضوری پرقدرت در لیگ جام حذفی و حتی لیگ قهرمانان باید بازیکنان جدید و خوبی را در خط هافبک و حمله به خدمت بگیرد تا بتواند با قدرت بیشتری کارش را ادامه دهد.

صادق ورمزیار در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال می‌تواند در پایان فصل قهرمان شود گفت: قهرمانی دور از دسترس استقلال نیست به شرط آنکه به یک نکته مهم توجه کند و آن آرامش است. اگر استقلال از حاشیه‌ها دوری کند و آرامش داشته باشد به طور حتم به قهرمانی خواهد رسید البته نکونام مربی با تجربه‌ای است و می‌داند که چگونه باید عمل کند؛ بنابراین آبی‌ها می‌توانند با آرامش، دوری از حاشیه‌ها و حمایت هواداران به قهرمانی در لیگ دست پیدا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین