کد خبر: ۹۰۵۸۰۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۸

شاگردان شمسایی به دنبال تکرار تاریخ؛ ایران_تایلند در فینال رقابت‌های فوتسال جام ملت‌ها

تیم ملی فوتسال کشورمان امروز در حالی در فینال جام ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف تایلند می‌رود که به دنبال تکرار تاریخ در این مسابقات هستند.
شاگردان شمسایی به دنبال تکرار تاریخ؛ ایران_تایلند در فینال رقابت‌های فوتسال جام ملت‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در حالی قرار است امروز و از ساعت ۱۴.۳۰ در فینال رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ به مصاف هم بروند که هر دو تیم به دنبال قهرمانی در این مسابقات هستند.

تایلند با قبول میزبانی و سرمایه‌گذاری که در این سال‌ها داشته و با برگزاری تورنمنت‌های مختلف فوتسال در آسیا خود را بعنوان یک مدعی نشان داده است. آن‌ها با آوردن مربی به نامی همچون میگل رودریگو اسپانیایی رویایی فراتر از جام ملت‌ها در جام جهانی ۲۰۲۴ دارند.

 

تیم ملی فوتسال ایران با ۱۲ عنوان قهرمانی یکی از پرافتخارترین تیم‌ها در آسیاست. شاگردان شمسایی از ابتدای شروع مسابقات اعلام کردند که به دنبال سیزدهمین جام هستند و می‌خواهند با جام قهرمانی به ایران بازگردند و ثابت کنند همچنان پادشاه بلامنازع این رشته در قاره کهن هستند.

 

دیدار امروز علاقمندان به فوتسال را به سال ۲۰۰۸ می‌برد؛ سالی که تایلندی‌ها میزبان بودند و در فینال به مصاف ایران رفتند، اما این تیم ملی کشورمان بود که توانست با شکست تایلند قهرمان آن دوره از مسابقات شود.

آن‌ها یک بار هم در سال ۲۰۱۲ توانسته بودند به فینال آسیا برسند که در فینال مغلوب ژاپن شدند و عنوان دومی این مسابقات را بدست آوردند.

 

البته تایلندی‌ها در سال ۲۰۰۰ هم میزبان جام ملت‌ها بودند که در دیدار رده بندی موفق شدند ژاپن را شکست دهند و عنوان سومی جام ملت‌ها را بدست آورند.

همانطور که گفته شد تایلندی‌ها در این سال‌ها سرمایه‌گذاری خوبی روی فوتسال داشتند و نشان دادند رویایی بزرگی در سر دارند آن‌ها در این مسابقات آماری بسیار نزدیک با شاگردان شمسایی تا رسیدن به فینال داشتند.

البته این تیم را نمی‌توان حریف قدری برای تیم ملی کشورمان دانست، اما این تیم می‌تواند با توجه به میزبانی و هوادران خود که قرار است ۱۵۰۰۰ هزار نفر از نزدیک شاهد این مسابقه باشد می‌تواند برای تیم ملی کشورمان خطرناک و حریف سرسختی باشد.

 

 ملی پوشان ما باید با تمرکز بیشتر به مصاف این تیم بروند و با توجه به بازی هجومی و خشن تایلندی‌ها باید مواظب باشند که پنج خطاه نشوند و اجاز ضربه پنالتی از روی نقطه دوم را به این تیم ندهند.

 تقابل تیم‌های ملی ایران و تایلند در ادوار گذشته رقابت‌های آسیایی: 

 

 تیم ملی تایلند تاکنون ۹ بار در جام ملت‌های فوتسال آسیا به مصاف ایران رفته است که ۷ پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای تایلند و یک تساوی به ثبت رسیده است. 

جام ملت‌های ۲۰۲۲ مرحله نیمه نهایی: ۵ بر صفر به سود ایران

جام ملت‌های ۲۰۱۸ مرحله یک چهارم نهایی: ۹ بر یک به سود ایران

جام ملت‌های ۲۰۱۲: مرحله نیمه نهایی: ۵ بر ۴ به سود تایلند

جام ملت‌های ۲۰۰۸ دیدار نهایی: ۴ بر صفر به سود ایران

جام ملت‌های ۲۰۰۶ مرحله گروهی: ۶ بر ۴ به سود ایران

جام ملت‌های ۲۰۰۵ مرحله گروهی تساوی ۳ به ۳

جام ملت‌های ۲۰۰۴ مرحله نیمه نهایی:۶ بر یک به سود ایران

جام ملت‌های ۲۰۰۰ مرحله نیمه نهایی: ۸ بر ۲ به سود ایران

جام ملت‌های ۱۹۹۹ مرحله گروهی: ۱۰ بر یک به سود ایران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین