کد خبر: ۹۰۱۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
جانشین رئیس پلیس راه کشور خبر داد:

آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی نوروز به ۷۴۰ نفر رسید

جانشین رئیس پلیس راه کشور گفت: از ابتدای زمان اجرای طرح نوروزی پلیس یعنی صبح روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا صبح امروز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳، متاسفانه ۷۴۰ نفر از هموطنان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و ۱۹ هزار و ۳۲۵ نفر نیز در این حوادث مجروح شده‌اند.
آمار جان‌باختگان حوادث رانندگی نوروز به ۷۴۰ نفر رسید
آفتاب‌‌نیوز :

«سرهنگ سیاوش محبی»، جانشین رئیس پلیس راه راهور فراجا در گفتگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور طی امروز (دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳) توضیح داد: در حال حاضر شاهد ترافیک پرحجم و روان در تمام محور‌های مواصلاتی سراسر کشور هستیم، البته خوشبختانه هیچ‌گونه گره ترافیکی در سطح جاده‌ها وجود ندارد. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که در ساعات بعد از ظهر و قبل از تاریکی هوا، موج بازگشت مسافران را از محور‌های شمالی کشور و دیگر استان‌های سیاحتی و زیارتی داشته باشیم. 

وی افزود: امروز با هدف افزایش ایمنی مسافران نوروزی، پیشگیری از بروز حوادث و همچنین کاهش بار ترافیکی جاده‌ها، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی در تمام محور‌های مواصلاتی سراسر کشور ممنوع است. 

جانشین رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: به عموم مسافران عزیزی که در حال بازگشت به مبدأ خود هستند، توصیه می‌کنیم که حتما با صبر، حوصله و آرامش رانندگی کنند و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را به صورت جدی مد نظر قرار دهند. همچنین لازم است که رانندگان به‌ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند و از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی پرهیز کنند. 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: از ابتدای زمان اجرای طرح نوروزی پلیس یعنی صبح روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا صبح امروز ۱۳ فروردین ۱۴۰۳، متاسفانه ۷۴۰ نفر از هموطنان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و ۱۹ هزار و ۳۲۵ نفر نیز در این حوادث مجروح شده‌اند. 

محبی با بیان این که در زمان اجرای طرح نوروزی پلیس، روزانه به طور متوسط ۲۶ میلیون تردد در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است، اظهار داشت: همچنان بیشترین انباشت خودرو را در استان‌های مازندران با ۱۶۷ هزار دستگاه، گیلان با ۱۵۷ هزار دستگاه و خراسان رضوی با ۵۰ هزار دستگاه مشاهده می‌کنیم. 

وی در پایان گفت: استان‌های کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان دارای بیشترین تصادفات جاده‌ای در زمان اجرای طرح نوروزی پلیس بوده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین