کد خبر: ۹۰۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۹

شکوری راد: عدد و رقم نان و آب برای ملت نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: عضو هیات رییسه‌ مجلس ششم در گردهمایی اساتید دانشگاه و دانشگاهیان کرمان گفت: «امروز هم ما در شرایطی قرار داریم که باید دور هم جمع شویم و از مهندس میرحسین موسوی در برابر کسی که هیچ سنخیتی با شخصیت والای او ندارد حمایت کنیم».

به گزارش خبرنگار آفتاب در کرمان، دکتر علی شکوری راد بیان داشت: «امروزه ما باید با یک شادمانی قلبی بگوییم اگر علی(ع) اندوه داشت که مردم اشتباه می‌کنند ما یقین داریم که مردم اشتباه نمی‌کنند».

عضو شورای مرکزی جبهه‌ مشارکت ایران اسلامی هم‌چنین با ابزار خرسندی از تشخیص صحیح ملت در وضعیت کنونی در حمایت از مهندس موسوی گفت: «این مایه‌ مباهات است که جوانان به راحتی بین کسی که مظهر صداقت است و کسی که صداقتی ندارد تمایز قایل می‌شوند».

شکوری‌راد افزود: «با اشاره به این‌‌که بسیاری از کسانی که به لفظ از احمدی‌نژاد حمایت می‌کنند در دل با موسوی هستند اضافه کرد: «امروز جبهه‌ای که در حمایت از مهندس موسوی تشکیل‌شده به منزله‌ خیری است که خداوند به این ملت ارزانی داشته که نه تنها اصلاح‌طلبان بلکه بسیاری از اصولگرایانی هم که هنوز نور ایمان در دلهای‌شان هست از مهندس موسوی حمایت می‌کنند».

در ادامه عضو هیات رییسه‌ مجلس ششم به شاخص بدبختی کشور اشاره کرد و گفت: «این شاخص که از مجموع تورم و درصد بیکاری به دست می‌آید و چنان‌چه در محدوده‌ی 10 تا 30 درصد باشد آن کشور دچار مشکل و بیش‌تر از این مقدار بحرانی است که در دولت کنونی این شاخص به 3/35 درصد رسیده است».

شکوری‌راد اضافه کرد: «در دولت نهم تعاریف شاخص‌های مختلف از جمله ارزیابی بیکاری تغییریافته به گونه‌ای که در دولت قبل به کسی بیکار گفته می‌شد که دو روز در هفته کار می‌کند اما در این دولت این تعریف تغییر کرده و کسی بیکار است که دو هفته هیچ فعالیت اقتصادی انجام نداده باشد و با این تعریف نرخ بیکاری پایین و آمار اشتغال بالا رفته است و نقاشی‌هایی که در مناظره به نمایش گذاشته شد هیچ‌کدام بیان واقعیت‌ها نیست».

وی بیان داشت: «وقتی تورم بالا می‌رود پولدارها پولدارتر و فقیران فقیرتر و فاصله‌ طبقاتی افزایش می‌یابد و وضعیتی که در حال حاضر به آن دچار هستیم این‌گونه است».

شکوری‌راد در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان هم گفت: «منابع مالی برای تامین این افزایش حقوق هنوز تامین نشده وهیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده قدرت پرداخت این میزان وجود داشته باشد».

عضو شورای مرکزی جبهه‌ مشارکت ایران اسلامی با بیان اینکه عدد و رقم نان و آب برای ملت نمی‌شود، بیان داشت: «در حال حاضر مردم با تمام وجود گرانی و تورم بالا را در کشور احساس می‌کنند».

شکوری‌راد از نگرانی و هراس احمدی‌نژاد و حامیانش در روزهای اخیر خبر داد و گفت: «این‌ها تا دو هفته قبل خیالشان راحت بود که به ازای چک پول‌هایی که بین مردم توزیع کرده‌اند می‌توانند رای بخرند اما از زمانی که موج سبز جوانان کشور به وجود آمده و روزبه‌روز توفنده‌تر می‌شود، دچار هراس و بیم شبانه‌روزی شده‌اند که چگونه از کابوس موج سبز در 22 خرداد فرار کنند».

وی اضافه کرد: «این‌ها می‌خواهند آب را گل‌آلود کنند تا حق را پنهان کنند و شگردشان دو قطبی کردن جامعه است. در یک سو احمدی‌نژاد و در سوی دیگر مهندس موسوی اما چون نمی‌توانند در جناب مهندس مشکلی بینند هم مسایلی کشور را به ایشان منگنه کرده‌اند تا بگویند ما طرفدار مردم و ایشان خلاف شماست».

عضو شورای مرکزی جبهه‌ مشارکت تاکید کرد: «ساده‌زیستی و استواری قدم مهندس موسوی در حمایت از مردم بر کسی پوشیده نیست و حضور ایشان گفتمان فریبکارانه‌ای که دم از عدالت می‌زد را کور کرده است».

وی مهندس موسوی را مظهر حمایت از مستضعفان در دوران سخت دفاع‌مقدس خواند و گفت: «هر ایرانی باید یک ستاد باشد و هر رای شما باید به 100 رای تبدیل شود».

وی در ادامه به عملکرد دولت نهم در حوزه‌ی مسایل پزشکی اشاره کرد و گفت: «در این دولت قانون برنامه‌ در بخش بهداشت و درمان کاملا نادیده گرفته شده است».

شکوری‌راد افزود: «بر طبق یکی از بندهای فصل 7 قانون چهارم مردم در جامعه نباید بیش‌تر از 30 درصد هزینه‌های درمانی خود را بپردازند که با اجرانشدن این قانون در حال حاضر بیش از 60 درصد هزینه‌های درمانی را مردم از جیب می‌پردازند و دفترچه‌های بیمه‌ روزبه‌روز ناکارآمدتر شده است».

وی از اجرای ناموفق و ناقص نظام ارجاع و پزشک خانواده در دولت کنونی خبر داد و خاطرنشان کرد: «سرانه درمان و درصد بودجه‌ی بهداشت و درمان هم بهبود نیافته و وضعیت نامطلوب دارد».

عضو هیات رییسه مجلس ششم اظهار داشت: «در دنیا مساله‌ سلامت مهم‌ترین بخش سیاست‌های کسی است که نامزد انتخابات‌ ریاست‌جمهوری می‌شود که منهدس موسوی در این زمینه برنامهی بسیار جامعی تدوین کرده است».

دکتر شکوری‌راد در پایان سخنان خود گفت: «خوشبختانه امروزه در سراسر کشور شاهدیم با وجود امکانات و تبلیغات فراوان کسانی که در مقابل مهندس موسوی قرار گرفته‌اند خوشبختانه به لحاظ جمعیتی تعداد جوانان سبز بیش‌تر است و ما به پشتوانه‌ همین جوانان که صحنه‌ها را علیرغم تهدیدها خالی نمی‌کنند به پیروزی در انتخابات دست خواهیم یافت».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین