کد خبر: ۹۰۳۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳

کیفیت بهتر هوای تهران طی فروردین‌ماه جاری

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به اطلاعات برداشت شده از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای پایتخت گفت: شهروندان تهرانی از ابتدای سال جدید تا امروز (۲۷ فروردین‌ماه) پنج روز پاک و ۲۲ روز قابل قبول تجربه کردند.
کیفیت بهتر هوای تهران طی فروردین‌ماه جاری
آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدمهدی میرزایی قمی گفت:در مدت مشابه فروردین سال گذشته، یک روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت به ثبت رسید اما در سال جاری تا امروز (۲۷ فروردین‌ماه) حتی یک روز هوای ناسالم در تهران ثبت نشده است.

وی افزود: در بازه زمانی مشابه سال ۱۴۰۲، شهروندان تهران شش روز پاک، ۲۰ روز قابل قبول و یک روز ناسالم برای گروه های حساس را تجربه کرده بودند.

 به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میرزایی قمی با تأکید بر اینکه تهرانی‌ها در روز ۲ فروردین با شاخص ۴۰ برای آلاینده دی‌اکسید نیتروژن (NO۲) بهترین کیفیت هوا را تنفس کردند، خاطرنشان کرد: به علت استقرار و تداوم شرایط ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر، کاهش بروز گرد و خاک همچنین بارش باران در برخی روزها، زمینه لازم برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده است و خوشبختانه از ابتدای امسال، شرایط فراتر از حد مجاز را در هیچ یک از روزهای سال شاهد نبودیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین