کد خبر: ۹۰۴۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴

هت‌تریک تانک بختیاری در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا

نماینده پرافتخار سنگین وزن کشتی فرنگی ایران به سومین مدال طلای خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت.
هت‌تریک تانک بختیاری در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا
آفتاب‌‌نیوز :

در آخرین مبارزه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان، طلای بازی‌های آسیایی و ۲ مدال طلای قهرمانی آسیا، در دیدار فینال مقابل کیم مین سئوک از کره‌جنوبی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۵ بر صفر به برتری رسید و برای سومین مرتبه صاحب مدال طلای آسیا شد.

چهره پرافتخار کشتی ایران و ملقب به تانک بختیاری، پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۸ بر صفر اسلام جان رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در مرحله نیمه نهایی نیز مقابل ارلان ماناتبکوف از قرقیزستان در مدت زمان یک دقیقه و ۴۴ ثانیه با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم صاحب مدال طلای آسیا شد، پویا دادمرز نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران به مدال نقره رسید و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شد. امیر عبدی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماند.

به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست قهرمانی آسیا صاحب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز شد.

رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا نیز از صبح فردا (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و نمایندگان ایران به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین