کد خبر: ۹۰۷۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴

هواشناسی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ؛ باران و باد در برخی استانها/ ورود سامانه بارشی در هفته آتی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در برخی نقاط کشور خبر داد.
هواشناسی ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ؛ باران و باد در برخی استانها/ ورود سامانه بارشی در هفته آتی
آفتاب‌‌نیوز :

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر، درباره شرایط جوی امروز، پنج‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه اظهار کرد: در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، ابرناکی، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: رگبار پراکنده در شمال‌غرب برای روز پنج‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می‌شود. بارندگی در خراسان رضوی و نیمه‌غربی مازندران شدت خواهد داشت. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی بیست و یکم اردیبهشت ماه گفت: روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل شمالی و همچنین خراسان رضوی، ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. نواحی شرق و جنوب شرق نیز وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گردوخاک همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: روز شنبه (۲۲ اردیبهشت)، افزایش ابر و رگبار پراکنده در آذربایجان غربی، غرب کردستان و کرمانشاه رخ می‌دهد و جوی آرام در سایر مناطق مستقر می‌شود.

وی درباره شرایط جوی روز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) نیز اظهار کرد: در این روز، به تدریج با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، شمال خوزستان و غرب سواحل دریای خزر، ابرناکی و در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) بارندگی در این نواحی تقویت می‌شود و علاوه بر این مناطق در چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان نیز بارش رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: تا روز یکشنبه در نیمه غربی و از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده در نیمه شرقی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

وی گفت: خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) مواج هستند. 

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۲۱ اردیبهشت) صاف و در بعد از ظهر با افزایش ابر با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) صاف و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین