کد خبر: ۹۱۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳
در پیامی خطاب به امضا کنندگان نامه اخیر خبرگان عنوان شد

آیت‌الله دستغیب: غرض از این نامه حفظ نظام نیست

هر شخص فهیمی خطبه‌های هاشمی را تقدیر مى‏کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله سیدعلى‏محمّد دستغیب از مجتهدین تراز اول شیراز و نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، با صدور بیانیه مهمی به نامه منتسب به جمعی از اعضای مجلس خبرگان واکنش نشان داد و اعلام کرد غرض از این نامه حفظ نظام نیست.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه‏اى را مشاهده کردم که جمعى از نمایندگان مجلس خبرگان رهبرى صادره کرده‏اند. اینجانب به عنوان یکى از اعضاء خبرگان و منتخب مردم فارس عرض مى‏کنم: مى‏فرمایید چهل میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند. اما سؤال اینجا است که سخن اکثریت ایشان این است که رأى ما کجا رفت؟

اگر شما به این خواسته آنها احترام مى‏گذاشتید و اهمیت مى‏دادید که الان هم دیر نشده، چنانچه صندوقى باقى باشد باز شمارى مى‏کردید، بر شما معلوم مى‏شد که خواست آنها غیر عقلایى نبوده. 

بعضى افراد فکر مى‏کنند که دفاع از خطبه روز جمعه 88.4.21 آیت‌اللَّه هاشمى دفاع از شخص هاشمى و مقابله با مخالفین هاشمى است، در صورتی که هر شخص فهیم این خطبه را تقدیر مى‏کند و نقطه قوّت جهت استمرار جمهورى اسلامى ایران مى‏داند؛ چون مطالب جناب آقاى هاشمى همان مطالبات مردم است که امام امت ‏(رحمت الله) براى آنها احترام قائل بود. 

شما آیت‌ اللَّه هاشمى رفسنجانى را نصیحت کردید، اما ظاهراً فراموش کرده‏اید که ایشان بعد از فوت امام امت ‏(رحمت الله) بدون فوت وقت و با وجود حضرات آیات صافى گلپایگانى و اردبیلى و مشکینى و امینى و دیگر بزرگان از علماء، ایشان براى حفظ نظام همه توان خود را گذاشت و با سخنان خود خبرگان را آماده کرد که به حضرت آیت‌اللَّه خامنه‏اى رأى بدهند، با آن حساسیت زمانى که یقیناً مکتوب است، آنگاه کسى نگفت خلاف نظام سخن مى‏گوید و خلاف نظام عمل مى‏کند، موجب تفرقه شده، اما اکنون که حقایقى بر خلاف میل شما مى‏گوید و بر همه شما خوب واضح است که حقیقت چیست حالت اعتراض دارید. این انصاف است؟ پس غرض از این بیانیه حفظ نظام نیست. 

شما توصیه به اخلاق مى‏کنید خوب بود، از آن‌همه خلاف شرع‏ها که در مناظره تلویزیونى روى داد نهى مى‏کردید، و خوب بود شما به شکنجه‏هاى نامشروع در زندانها که هر روز جسدهایى تحویل داده مى‏شود اعتراض مى‏کردید. 

مطمئن باشید که مردم اگر با آنها به صداقت رفتار شود همه مخلص علماء و روحانیون صادق هستند. 

شما را به‌خدا هنوز هم دیر نشده، در عوض این‌همه تهمت‏ها، سرکوبها، نسبت ارتداد دادن، ضد ولایت فقیه خواندن، نسبت به عمال خارجى دادن و متهم کردن افراد به دستور گرفتن از خارج و براندازى نظام و هر شخصیت و یا جمعیتى را به‌نحوى از اطراف خودتان دور کردن، بیایید در عوض این کارها، دست مهر و محبت به‌سر مردم بکشید؛ زندانیها را آزاد کنید، عذر خواهى کنید، با آزادى آنها به خواست اکثریت گوش دهید، ببینید چقدر لذت مى‏برید از دوستى، از محبت واقعى، از رحمت خداوند. 

ضمناً قابل توجه، اینکه بیان مى‏شود اعترافاتی در زندان صورت گرفته به‌عنوان مدرک جرم؛ باید گفته شود که هیچ مرجعى چنین فتوایى جهت صحت چنین اعترافاتى نمى‏تواند بدهد. لذا از نظر شرعى و قانونى مدرک نمى‏باشد.

اللّهمّ اجعل عواقب امورنا خیراً.
سید على محمّد دستغیب
88.5.4


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Sweden
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۴
0
0
خدا شما را حفظ کند. شما به وظیفه دینی و انسانی خود عمل می کنید. ولی اینها دلهایشان مهر خورده و ندای حق را نمی شنوند. قدرت چشم و گوشهایشان را کور و کر کرده. باپوزش نصیحت کردن اینها [...]خواندن است.
و من الله التوفیق.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۵
0
0
ازکلام ایشان بوی صداقت وصافی شهید دستغیب را استشمام می کنیم .محال بود اگر ایشان امروز بودند به جز این سخنان کلامی دیگر بر زبان جاری می کردند .افتخار بر مردم شیراز ،افتخار بر فارسیان زنده باد روحانیت مبارز ومردمی
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۵
0
0
d_orod bar to boz_org marde iran d_orod bar khomeyni boz_or dostetdarim hamchom ayatolah talegani
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۵
0
0
وخداوندفرمودبردل و گوش و چشم آنهایی که نمی خواهندحقایق بپذیرندپرده ای می افکنیم تادرک حقیقت عاجزبمانندودرگناهان خودمستفرق شوند(البته مفهومش این بود)
ناشناس
|
Italy
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۶
0
0
Afarin bar shoma
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین