کد خبر: ۹۳۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۸۸ - ۲۱:۵۱

آیت‌الله امینی: مردم را درماه محرم به وحدت دعوت کنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه‌ موقت قم گفت: «در مراسم عزاداری امام حسین (ع) از شعارهای تند و تفرقه‌انگیز بپرهیزید، هم‌چنین نباید مجالس عزاداری امام حسین(ع) به مسائل سیاسی آلوده شود».

آیت‌الله امینی درنماز جمعه‌ این هفته‌ قم همچنین با اشاره به توهین به ساحت مقدس امام خمینی(ره) گفت: «این حادثه دردناک و هشداردهنده بود و کسی باور نمی‌کرد ببیند یا بشنود عده‌ای این شخصیت بزرگ را مورد اهانت قرار داده‌اند. من این حادثه را تسلیت می‌گویم و آن را تقبیح می‌کنم».

وی ادامه داد: «توهین به امام (ره)، توهین به همه‌ مقدسات، توهین به مرجعیت، رهبری و ولایت فقیه و خواسته‌ دشمنان اسلام است».

آیت‌الله امینی هم‌چنین با اشاره به این‌که پشتوانه‌ ما در طول تاریخ و انقلاب، رهبری و ولایت فقیه بوده است، گفت: «اگر رهبری امام (ره) و حمایت مردم و قداست مرجعیت امام (ره) نبود، پیروزی ما بسیار مشکل می‌شد».

امام جمعه‌ موقت قم با تاکید بر این‌که بقای نظام به واسطه‌ قداست امام (ره)، رهبری، مرجعیت و ولایت فقیه است، تصریح کرد: «دشمن همین مقامات را مورد تهاجم قرار داده است».

وی افزود: «اگر صدای دشمنان را از خارج می‌شنوید و دست‌هایی از داخل از جهالت و نادانی از آنها پیروی می‌کنند این مساله خطرناک و بسیار دشواری است که دشمنان خواستار آن هستند».

آیت‌الله امینی افزود: «نکند عده‌ای غافل شوند و به تخریب نهاد رهبری، ولایت فقیه، امام، رهبری، مراجع تقلید و شخصیت‌هایی که پشتوانه و وفادار به نظام هستند بپردازند و ما تنها تماشاگر باشیم».

امام جمعه‌ قم افزود: «عکس‌العملی که از سوی مراجع، مردم، حوزه علمیه و طلاب صورت گرفت نشان می‌دهد که ملت ما بیدار است و دشمن از این جهت شکست خورده و خواهد خورد.»

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: «شیعیان ایران و غیرایرانی در هرکجا که باشند دهه‌ محرم مجالس عزاداری را برپا می‌دارند. این عشق و علاقه‌ای که خدا در دل شیعیان قرار داده و بقای تشیع تا حد زیادی مرهون همین احساسات است که باید قدر این مجالس دانسته شود».

آیت‌الله امینی در ادامه به تذکراتی در مورد این ماه پرداخت و گفت: «اولین تذکر من مربوط به مبلغین، منبری‌ها، سخنگویان، مداحان و کسانی است که این مجالس را اداره می‌کنند. در این ایام کسانی در مجالس عزاداری امام حسین (ع) حاضر می‌شوند که خیلی از آنها حتی در مجالس ماه مبارک رمضان حضور ندارند و ممکن است در بین اینها افراد بی‌نماز و گناهکار نیز وجود داشته باشد و تقاضای من این است که از این فرصت استفاده کرده و علاوه بر روضه و روضه‌خوانی، به بیان احکام اسلامی نیز بپردازید».

امام جمعه قم ادامه داد: «باید در این ماه مردم را به وحدت و کنار گذاشتن اختلاف‌ها دعوت کنید و آنها را به یکدیگر خوشبین سازید و از دامن زدن به اختلافات بپرهیزید».

وی افزود: «مصیبت‌خوانی باید طبق ظواهر شرع باشد و از ذکر دروغ و مطالب بی‌پایه و بدون سند جدا اجتناب شود که این زیبنده‌ مجالس امام حسین (ع) نیست».

آیت‌الله امینی در ادامه با اشاره به این‌که «تذکر بعدی من به صاحبان مجالس است»، گفت: «از مداحان و سخنرانانی که به مجالس خود دعوت می‌کنید بخواهید تا مطالب مورد نیاز مردم را ارایه دهند و مواظب باشید بلندگوهایی که درمجالس استفاده می‌کنید، مزاحم مردم نباشد».

امام جمعه‌ قم در ادامه با ذکر این مطلب که توصیه‌ بعدی من به عزاداران امام حسین(ع) است، گفت: «عزاداری امام حسین یک عبادت است و عبادت باید در شرع رسیده باشد. در مجالس عزاداری امام حسین کاری نکنید که بیهوده و غیرعقلایی باشد و از برداشتن علم و قمه‌زنی به شدت خودداری کنید».
آیت‌الله امینی در ادامه با بیان این‌که توصیه‌ بعدی من به جناح‌های سیاسی و هیات‌ها است، اظهار داشت: «مراسم عزاداری امام حسین مراسم مقدسی است و سعی کنید آن را با حرکاتی که زیبنده‌ این مجلس نیست آلوده نکنید و در این مراسم از شعارهای تند و تفرقه‌انگیز بپرهیزید».

امام جمعه‌ قم با اشاره به این‌که مجالس عزاداری امام حسین(ع) نباید به مسائل سیاسی آلوده شود گفت: «نکند مجالس امام حسین را را با شعارها و مسائلی که زیبنده‌ این مجلس نیست آلوده کنید».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین