کد خبر: ۹۶۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۲
انتقاد شدید یک نماینده مجلس از سازمان ملی جوانان؛

قنبری: سازمان ملی جوانان باید منحل شود

فعالبت این نهاد در راستای به بی‌راهه کشیدن جوانان است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس اجتماعی: نایب رئیس فراكسیون جوانان مجلس از عملكرد سازمان ملی جوانان انتقاد كرد و گفت: وقتی سازمان ملی جوانان نمی‌تواند هیچ مشكلی از جوانان حل كند و از فلسفه وجودی خود نیز دور شده است و فقط هزینه‌های میلیاری كشور را به باد می‌دهد ، بهتر است این سازمان منحل شود.او همچنین خبر داد كه بعد از تعطیلات نوروزی گزارش تحقیق و تفحصی كه در رابطه با عملكرد این سازمان انجام داده است در مجلس ارائه می‌كند.

داریوش قنبری در گفت‌وگو با ایلنا، گفت: متاسفم اعتبارات دولتی به سازمانی داده می‌شود كه پول‌های متعلق به ملت را در راه ناثواب هزینه می‌كند.

او با اشاره به راه اندازی سامانه ازدواج جوانان و مسائلی كه قرار است به جوانان در زمینه ازدواج آموزش داده شود، ادامه داد: اعتبارات ملی باید به صورتی هزینه شود كه نتیجه مفیدی از آن حاصل شود نه اینكه عده‌ای جمع شوند و بر اساس امیال خود مسائلی را مطرح كنند كه نه تنها در جهت حل مشكلات جوانان نیست، بلكه به مشكلات آنها می‌افزاید.

این نماینده مجلس گفت: سازمان ملی جوانان اگر نمی‌تواند در جهت حل مشكلات جوانان اقدام كند، حداقل از او می‌خواهیم كه مشكل جدیدی برای جوانان به وجود نیاورد و جوانان را منحرف نكند.

قنبری با بیان اینكه سازمان ملی جوانان در زمان دولت خاتمی شكل گرفته است، تصریح كرد: این سازمان از فلسفه وجودی‌اش فاصله زیادی گرفته است و در جهت اهداف تاسیس شده حركت نمی‌كند.

او ادامه داد: من به عنوان نماینده مجلس در رابطه با عملكرد سازمان ملی جوانان به رئیس جمهور تذكر داده‌ام و از او خواسته‌ام كه در رابطه با این سازمان تحقیقاتی انجام دهد.

او ادامه داد: به عنوان نایب رئیس فراكسیون جوانان مجلس، طرح تحقیق و تفحصی در رابطه با عملكرد سازمان ملی جوانان را در دست اقدام دارم و اطلاعاتی در رابطه با اقدامات سازمان ملی جوانان گردآوری كرده‌ام كه بعد از تعطیلات نوروز در مجلس ارائه می‌كنم.

قنبری گفت: از زمان مدیریت بذرپاش بر سازمان ملی جوانان، عملكرد این نهاد دولتی بدتر از گذشته شده و از فلسفه وجودی خود فاصله بسیاری گرفته است.

این عضو كمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: باید تحقیق و تفحص شود كه اعتبارات سازمان ملی جوانان در چه جهتی هزینه می‌شود و این سازمان تاكنون چه مشكلی از مشكلات جوانان حل كرده است.

این نماینده مجلس گفت: برخی می‌گویند این سازمان وظیفه سیاست‌گذاری در حوزه جوانان را بر عهده دارد، حال سئوال این است كه وقتی وظیفه سیاست‌گذاری بر عهده مجلس گذاشته شده است چه نیازی به سازمان ملی جوانان برای سیاست‌گذاری وجود دارد، با وجود این سازمان موازی‌كاری در حیطه سیاست‌گذاری در حوزه جوانان به وجود آمده است.

قنبری گفت: بر این اعتقاد هستم كه باید نظارت دقیقی بر فعالیت‌ها و عملكرد سازمان ملی جوانان انجام شود و نباید این سازمان را به حال خود رها كرد چون ممكن است با اقدامات خود، نه تنها مشكلی از جوانان حل نكند بلكه خود مشكل‌آفرین شود.

این عضو كمیسیون اجتماعی مجلس تصریح كرد: یكی از كارهایی كه در سازمان ملی جوانان در حال انجام است برگزاری كلاس‌های آموزشی برای جوانان در زمینه ازدواج است كه بعد از آن هم قرار است گواهینامه ازدواج برای داوطلبان صادر شود این اقدام سازمان ملی جوانان مضحك است. چون حتی اگر فرض را بر این بگذاریم كه سازمان ملی جوانان سرفصل‌های خود را هم تغییر دهد و جوانی با موفقیت این كلاس‌ها را بگذراند و بتواند گواهینامه ازدواج اخذ كند، وقتی زیرساخت‌های لازم برای ازدواج در كشور وجود ندارد و جوانان نمی‌توانند ازدواج كنند، این گواهینامه‌ها به چه دردی می‌خورد.

قنبری گفت: فعالیت‌های سازمان ملی جوانان به بیراهه كشیده شده است و مسئولان باید جلو فعالیت‌های این سازمان را بگیرند. زیرا وقتی این سازمان نمی‌تواند مشكلی از مسائل جوانان حل كند. چه نیازی است كه میلیارد میلیارد هزینه دولت بابت سازمانی كه هیچ عملكرد مثبتی ندارد، خرج شود.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیشنهاد من این است كه سازمان ملی جوانان منحل شود و معتقدم در این راستا باید اقدامات جدی انجام داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین