کد خبر: ۹۶۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۶
آیت الله امینی در آخرین خطبه‏های نماز جمعه 88 قم؛

توهین به خانواده امام، توهین به امام است

اگر اخلاق اسلامی رعایت می‏شد با این مشکلات مواجه نمی‏شدیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه موقت قم گفت: باید همه خود را از آلودگی‌ها، تخریب و غیبت دور کنیم، اگر ما اخلاق اسلامی را رعایت می‌کردیم سال گذشته با این مشکلات مواجه نمی‌شدیم. 

آیت‌الله امینی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: از تمامی عناصر انقلاب می‌خواهم که در سال جدید اختلافات و کینه‌ها را کنار گذاشته و به هم نزدیک شوند و چه خوب است که برای خوشحالی دوستان انقلاب و نگرانی دشمنان نظام به دیدار هم بروند. 

وی گفت: متاسفانه در سال گذشته بداخلاقی و بی ادبی‌های زیادی در کشور داشتیم و باید در سال جدید آنها را ترک کرده و همه به صورت متحد برای رفع مشکلات کشور تلاش کنیم. 

امام جمعه قم با ابراز امیدواری از این که در میان افراد جامعه نفاق نباشند، خاطرنشان کرد: فرد منافق در مقابل کسی از او تعریف و تمجید می‌کند ولی پشت سر او غیبت خواهد کرد، بنابراین همه باید از دو رویی، دو چهره بودن و دو زبان بودن خودداری کرده و با هم صادق باشیم. 

وی با انتقاد از برخی توهین ها به خانواده امام خمینی(ره) تأکید کرد: باید دانست بی‌احترامی و توهین به خانواده و بیت امام راحل ، توهین به خود امام راحل محسوب می‌شود. 

آیت الله امینی ادامه داد: حاج احمد آقا خمینی(ره) بسیار به امام راحل خدمت کرد و ایشان نیز بر همه ما حق دارد و این حق را باید همه به خود ایشان و خانواده‌شان ادا کنیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کسانی که قصد ازدواج دارند، باید در ابتدا فکری کنند که مشکلاتی در آینده پیش نیاید. 

وی با اشاره به این که بسیاری از اختلافات خانوادگی به سبب مهریه‌های بی حساب و بی‌اندازه است، بیان داشت: مرد وقتی که خواهد ازدواج کند و مهریه را قبول می کند، باید در نظر داشته باشد که پرداخت آن واجب است و اگر جز این کند خلاف کرده است. 

امام جمعه قم گفت: مرد وقتی می‌خواهد که قرارداد مهریه را امضاء کند، باید آن را بر اساس امکانات مالی خود تعیین کند که بعد ها مشکلاتی پیش نیاید. 

وی با ذکر این نکته که بعضی از مردان از همان ابتدای ازدواج قصد پرداخت مهریه را ندارند و تنها برای حل مشکل ازدواج خود تعهد می کنند که مهریه را بپردازند، خاطرنشان کرد: مردها باید بدانند که وقتی متعهد می شوند که مهریه را بپردازند، باید بدانند که این یک بدهکاری است که برای خود ایجاد کرده اند.
امام جمعه موقت قم ادامه داد: بر اساس روایات، اگر مردی قصد پرداخت مهریه را از همان ابتدای ازدواج نداشته باشد، در حکم سارق و حتی در بعضی از روایات در حکم زنا کار است.
آیت‌الله امینی همچنین در پایان بر صرفه جوئی در مصرف آب تأکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۰۲
0
0
انسانهايي مثل آیت الله امینی حق گويي هستند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین