کد خبر: ۸۷۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۲:۰۸

بازداشت یک ایرانی در کانادا به اتهام انتقال فن‌آوری هسته‌ای

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پلیس کانادا می‌گوید روز جمعه، بر پایه یک اخطار از جانب ایالات متحده، مردی اهل تورنتو را به تلاش برای صادرات غیر قانونی فن آوری هسته‌ای به ایران، متهم کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، پلیس کانادا می‌گوید «محمود یادگاری» تلاش کرده بود تا به «مبدل‌های فشار» دست پیدا کند؛ دستگاه‌هایی که برای تولید اورانیوم غنی شده استفاده می‌شوند اما در عین حال می‌‌توانند کاربردهایی نظامی داشته باشند.

بازجوی پلیس، «گرگ جانسون» (Greg Johnson) در یک کنفرانس خبری تلویزیونی گفت: «مقصد اعلام شده امارات متحده عربی و شهر دوبی بوده است. اگر چه، ما مدارکی برای تایید این حقیقت داریم که مقصد نهایی ایران بوده است».

او گفت که «یادگاری» بر پایه اعلامیه سازمان ملل متحد مبنی بر محدود کردن صادرات به ایران، متهم شده است.

پلیس می‌گوید «یادگاری» تلاش کرده بود تا مبدل‌ها را از ایالات متحده به دست آورد. او همچنین کوشش داشت تا این واقعیت را که او تصمیم دارد آن‌ها را بدون اجازه به ایران بفرستد، مخفی کند. این تجهیزات، کنترل شده هستند و در این مورد که به کجا قرار است صادر شوند، محدودیت‌هایی وجود دارد. 

«یادگاری» پس از یک عملیات مشترک توسط مقامات کانادایی و آمریکایی بازداشت شد. 

محکومیت یک آمریکایی به جرم ارسال قطعات هواپیما به ایران [+]
محکومیت یک زن ایرانی در فلوریدا به جرم دلالی عینک‌های دید درشب [+]


در طول ماه گذشته، این چندمین بار است که آمریکا افرادی را به اتهام تلاش برای انتقال تجهیزاتی که در فهرست ممنوعه سازمان ملل قرار دارند، به ایران، بازداشت می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین