کد خبر: ۱۳۴۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
در همایش علم تا عمل

احمدی‌نژاد: هر آنچه خدا خلق کرده انسان می‌تواند خلق کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی نژاد با اشاره به اینکه خداوند متعال به طور مستمر در حال خلق مخلوقات متنوع با کارکردهای گوناگون و زنجیروار است، افزود: انسان می‌تواند مظهر خلاقیت خدا شود و هر آنچه خدا خلق کرده است انسان هم می‌تواند خلق کند. 

محمود احمدی‌نژاد در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل افزود: خداوند همه این عالم حتی شب و روز را مسخّر انسان قرار داده است اما هنوز در سیاره نزدیک خود نتوانسته ایم مستقر شویم چه رسد به اینکه مسلط شویم. 

وی گفت: خداوند فرصت داده است که بر همه هستی مسلط شویم و راهش علم است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه خداوند متعال به طور مستمر در حال خلق مخلوقات متنوع با کارکردهای گوناگون و زنجیروار است، افزود: انسان می تواند مظهر خلاقیت خدا شود و هر آنچه خدا خلق کرده است انسان هم می‌تواند خلق کند با این تفاوت که او خالق و انسان مخلوق است. 

وی یکی از جلوه‌های خلاقیت را فناوری، تولیدات و صنعت خواند و اضافه کرد: علم باید به فناوری کالا و تجهیزات تبدیل شود.

احمدی‌‌نژاد صفت دیگر خداوند را رحیمیت دانست و گفت: برداشت شخصی ام این است که خداوند اصرار دارد خود را با صفت رحمانیت و رحیمیت معرفی کند چون می‌گوید هر کاری را که آغاز می‌کنید با بسم الله الرحمن الرحیم باشد. 

وی رحیمیت و رحمانیت خدا را به معنای عشق و لطف خداوند توصیف کرد و افزود: هر اتفاقی که در این عالم می افتد براساس لطف و عشق خدا به خلق است چرا که خمیرمایه خلق انسان، رحمت و لطف است و هر خوبی و زیبایی در عالم بخواهد روی دهد مایه‌اش رحمت و عشق و محبت است.

احمدی‌نژاد گفت: دروازه ورود به کمالات و بزرگی‌های انسانی علم است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مسیر پر کشیدن انسان تا خدا مسیر علم است افزود: هرخیر، رحمت، زیبایی و کمالی که به انسان عرضه می‌شود از مسیرعلم است.

وی گفت: چشیدن طعم سعادت حقیقی از مجرای علم است و انسان بدون علم با سنگ و چوب و دیگر موجودات تفاوتی ندارد. 

وی ادامه داد: از مقدس ترین و زیباترین اقدامات انسانی، کار علمی به معنی وسیع کلمه است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هیچ‌گاه عالم و غیرعالم با هم مساوی نیستند، گفت: تراز انسان عالم تراز بالاتری است و هر چقدر علم بالاتر، گسترده‌تر و عمیق‌تر باشد‌، تراز انسان بالاتر تراز کمالی و بالاتر می‌شود.

وی با بیان اینکه خدای متعال راه کسب همه علوم عالم را در برابر انسان باز کرده است، افزود: خدای متعال اسباب دسترسی به همه علوم عالم را فراهم کرده و در مسیر علم‌، بشر هنوز در نقطه صفر یا نزدیک به صفر است.

احمدی‌نژاد گفت: انسان در یک کلمه موجودی است که باید کانون جوشش عشق و محبت به دیگران باشد.

احمدی‌نژاد با طرح این سوال که چه طور می‌شود انسانی از حیوان پست‌تر شود؟، افزود: کسانی در شکل انسان پیدا می‌شوند که برای رفع مشکلات اقتصادی و سیاسی شان ماجرا درست می‌کنند و به تخریب برج‌ها رو می‌آورند و با حمله و تسخیر دو کشور، یک میلیون آدم می‌کشند. 

وی گفت: آنها که دل‌های‌شان از رحمت خالی شده باشد از چارپایان پست‌ترند. 

وی علم و خلاقیتی را مفید دانست که درخدمت جامعه بشری و مروج عشق و محبت و همدلی انسان‌ها باشد.

احمدی‌نژاد افزود: علم باید به فناوری سپس کالا و به تجهیزات تبدیل شود و تجهیزات در خدمت انسان و ترویج محبت انسان‌ها باشد. 

وی گفت: امروز در بخشی از این نمایشگاه شاهد ساخت تراکتور کوچکی بودم که سازنده آن توضیح می‌داد که این تراکتور در شالیزارها کاربرد دارد ؛ باتوجه به مشقتی که زنان و مردان گیلانی و مازندرانی در کاشت نشای برنج دارند‌، این ابتکار می‌تواند در خدمت این مردان و زنان قرار گیرد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: علم نافع علمی است که در خدمت کمال، آسایش و تعالی انسان‌ها قرار گیرد و این هدف است. 

وی گفت: دسته‌ای از عبادات مانند نماز و روزه‌، واجب است اما دسته وسیعی از عبادات را به علت اینکه فرصت ادای آن را نداریم باید انتخاب کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: درمیان عبادات انتخابی، بهترین عبادت، کار علمی و خلاقیت است.

رئیس جمهور اضافه کرد: برخی تصور می‌کنند که فقط کار روی احکام اسلامی ، کار علمی دینی است حال آن که هر کار علمی که با نیت خدمت به بشر باشد کار دینی است. 

وی با بیان اینکه در نگاه و فرهنگ ما فدا شدن برای جامعه‌، کمال و سعادت است، افزود: در فرهنگ ما شادی در شادی دیگران و راحتی در راحتی دیگران جستجو می‌شود.

وی تصریح کرد: بهترین زندگی‌، زندگی کردن برای دیگران است.

احمدی‌نژاد گفت: سهم امروز ما در تولید علم دنیا یک و 18 صدم درصد و این تقریبا با سهم جمعیتی ما معادل است‌. 

احمدی‌نژاد با بیان اینکه جوانان سرزمین ایران خواهند توانست همه قله‌ها را فتح کنند گفت: سهم ما از تولید علم دنیا الان تقریبا معادل سهم جمعیتی است و سهم فناوری و تولید کالا، کمتر است.

احمدی‌نژاد افزود: معیار برای سنجش رسیدن به آمال و آرزوهای ایران در علم و فناوری، عبارت از سهم ملت ایران در فرهنگ و تمدن جهانی است.

وی گفت: تقریبا همه مورخان و تحلیل‌گران تاریخی اذعان دارند که اگر ایران را از فرهنگ و تمدن جهانی بر داریم چیزی باقی نمی‌ماند. 

احمدی‌نژاد افزود: بخشی از میراث ما‌، میراث فرهنگی است، در دنیا برای چند ساختمان و سنگ، فیلم و تیزر و تبلیغات می‌سازند، اما در ایران به هر بخش و روستایی و منطقه ای که می‌رویم نمایشگاه عظیم میراث فرهنگی است.

احمدی‌نژاد گفت: بیایید دست به دست هم بدهیم، و مسئولیت تاریخی‌مان را برای رسیدن به سهم شایسته ملت ایران در علم و فناوری و تولیدات ایفا کنیم.

وی گفت: عظمت انسان عبور ازمشکلات و موانع است و طبیعی است که در کشور اولویت با کار علمی وفناوری‌، تولید و خدمتگزاری است. 

احمدی‌نژاد گفت: البته در ابتدای راهیم اما سرعت را باید روز افزون کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یقین دارم که جوانان و ملت عزیز ما همه قله ها را فتح خواهند کرد، افزود: به توانایی، عظمت، قدرت موج‌آفرینی، فرهنگ افرینی و تمدن‌سازی ملت ایران عمیقا باور دارم. 

احمدی‌نژاد تصریح کرد: همه با هم به سوی فردای روشن و فتح همه قله‌های علمی و فناوری در جهان حرکت کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین