کد خبر: ۱۱۵۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۶

باد سه‌شنبه به تهران می‌آید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ یک کارشناس سازمان هواشناسی می‌گوید:براساس پیش بینی این سازمان انتظار می‌رود که‌باورود یک موج ازسمت شمال غرب کشور، در روز سه‌شنبه از پایداری هوا و غلظت‌ آلاینده‌های جوی به تدریج از نیمه شمال کشور تا حدی کاسته شود. 

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای کشور گفت: در سه روز آینده جو کشور همچنان پایدار است از این رو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت‌ آلاینده‌های جو بالا بوده و آسمان این شهر‌ها هم غبارآلود پیش‌بینی می‌‌شود. 

او تاکید کرد: اما از اواخر روز دوشنبه عبور موجی از سمت شمال غرب کشور برای مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر، وزش باد و بارش‌های پراکنده را به دنبال دارد. 

او ادامه داد: با عبور این موج انتظار می‌رود در روز سه‌شنبه از پایداری هوا و غلظت‌ آلاینده‌های جوی به تدریج از نیمه شمال کشور تا حدی کاسته شود. 

گودرزی همچنین تصریح کرد: تهران در 2 الی 3 روز آینده غبارآلود پیش‌بینی شده‌وحداکثر دمای آن امروز به 20 و حداقل به 8 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. 

با وزش باد درسطح کشور، لایه‌های جو جابه‌جا شده و هوای از وضعیت سکون خارج می‌شود و می‌توان امیدوار بود که اندکی از میزان غلظت آلاینده‌ها و امکان تخلیه هوا درشهرهای صنعتی و پرجمعیت، به‌ویژه در تهران کاسته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین