کد خبر: ۸۹۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۳:۳۰

فارس: "گوگل" ذهن ایرانی‌ها را منحرف می‌کند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری فارس خواستار راه اندازی یک موتور جست و جوی اینترنتی به جای گوگل شد.

فارس در مطلبی با عنوان "پیشنهاد انحراف آمیز گوگل" با یادآوری این نکته که "موتور جستجو گوگل که رتبه اول بازدید در دنیا را به خود اختصاص داده است" مدعی شد که «در صفحه فارسی خود اقدامات قابل تاملی را انحام داده است به گونه‌ای که اخیرا هنگام کار با این موتور جستجو -البته با مرور گر IE - به محض شروع تایب برای جستجو عبارت مورد نظر گوگل 10 پیشنهاد را براساس اولویت به کار بران ارائه می‌دهند برای مثال با تایپ حرف "ب" در این موتور جستجو 10 لغت که ابتدای آنها با حرف "ب "آغاز می‌شود را بر اساس تعداد بازدید از آن لغت فهرست می‌نماید.

طی بررسی به عمل آمده مشخص شد که تنها با تایپ یک لغت فارسی به طور میانگین نیمی از مطالب پیشنهادی گوگل دارای بار منفی مسائل جنسی ،انحرافات اخلاقی، سیاه‌نمایی اوضاع جامعه و ... است».

فارس این موضوع را چنین تحلیل کرده است‌: «به نظر می‌رسد سیاستگذاران این موتور جستجو قصد دارند به طرز ماهرانه ذهن کاربران ایرانی خود را به انحراف بکشند و از این طریق به اهداف خود دست یابند.»

این خبرگزاری در پایان نتیجه گرفته است :«حال با توجه به آمار بازدید کنندگان گوگل از ایران طراحی و معرفی یک سرویس ملی و معتبر داخلی به شدت لازم و ضروری است».

فارس البته به نحوه راه اندازی یک موتور ملی جستجو که بتواند با گوگل رقابت کند، اشاره ای نکرده است.

یادآور می‌شود سال گذشته‌، گوگل برای مدت کوتاهی در ایران فیلتر شد که مسوولان‌، علت این امر را اشتباه فنی توصیف کردند و این سایت‌، مجدداً در دسترس قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۴/۳۱
0
0
هرچند گوگل با این همه دانش و تجربه در جستجو (یک امر بسیار مهم در دنیای امروز برای محققان و ...) بی رقیب است و باید از آن بخوبی استفاده کرد، ولی من با این مورد که لغات پیشنهادی بسیار زشت و زننده هستند موافقم.
ای کاش گوگل این نقص بزرگ را اصلاح میکرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین