کد خبر: ۱۴۶۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۲:۳۶

قرائتی: باید دعاکنیم خدایا آبروی ما را جلوی شاه عباس نریز!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت​الاسلام محسن قرائتی در برنامه پنجشنبه شب «درس​هایی از قرآن» که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: بودجه فرهنگی کشور کجا خرج شده که متناسب با جمعیت کشور مسجد نداریم؟ 

وی گفت: در طول جنگ وقتی دعا می​کردیم، می​گفتیم «خدایا آبروی ما را جلوی رزمندگان اسلام و شهدای این جنگ مبر»، بعد از رحلت امام(ره) در دعاهایمان می​گفتیم «خدایا به آبروی امام(ره) و شهدای اسلام، آبروی ما را مبر»، اما حالا باید بگوییم که « خدایا آبرویمان را جلوی شاه عباس نریز»!!

قرائتی ادامه داد: فردا که بمیریم، شاه عباس در آن دنیا به ما می​گوید که من به عنوان یک شاه طاغوتی در کاروانسراهایم مسجد می ساختم که مردم در آن نماز بخوانند و در راه کربلا، مسجد ساختم آن وقت شما بعد از 32 سال از انقلاب، با این همه پول نفت، نتوانستید به تناسب جمعیتتان، مسجد بسازید؟ وقتی برای 32 هزار نفر جمعیت در یک شهر، مسجد نداریم یعنی چه؟ با بودجه فرهنگی چه کردید؟

وی از تزئینات زیاد برخی مساجد انتقاد کرد و گفت: پرده​های گل​دار و کاشی​های پر رنگ و لعاب، تمرکز مردم در نماز را از بین می​برد. چه لزومی دارد که چنین مساجدی بسازیم؟ خانمی یک مسجد آجری در قم ساخته است که بسیار ساده است و آیت​الله بهجت گاهی در آن نماز می خواند. چرا چنین مساجد ساده و کوچکی نسازیم که جمعیت کمی هم در آن بیایند و روحانی مسجد هم بتواند پاسخگوی خوبی به سوالات و ابهامات مردم باشد. باید به سمتی پیش رویم که در هر کوچه، یک مسجد داشته باشیم.

قرائتی در ادامه از خیرین مدرسه​ساز خواست تا اگر کارشان تمام شده، به خیرین «مسکن ساز» برای تسهیل ازدواج جوانان و خیرین «مسجد ساز» تغییر شغل دهند.
وی همچنین با اشاره به وجود حدود 16 نهاد تصمیم​گیر در امر مسجد از بی سروسامانی و بی صاحبی مساجد در کشور انتقاد کرد و نشبت به توجه بیشتر به مساجد هشدار داد و به ذکر خاطره ای پرداخت و گفت: پسر جوانی آمد پیش من و گفت دیگر تا آخر عمر مسجد نمی​روم چون با لباس های شیک و تمیزی به مسجد رفتم؛ یک خادم پیر به من گفت «چیه با این لباسای قرتی بازی اومدی مسجد؟ مگه می خواستی بری عروسی؟» 

قرائتی تصریح کرد: باید مراقب مساجد و متولیان آن بود و این خادم باید اصلا حذف شود. 

به گزارش 24آنلاین، وی در پایان این قسمت از برنامه با اشاره به یک عمر فعالیت های خودش، در حالی که بغض کرده بود گفت: با وجود همه فعالیت​هایی که در این سالهای عمرم انجام داده​ام، والله من مقصرم! ما مقصریم...بودجه فرهنگی این کشور کجا هزینه می​شود؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین