کد خبر: ۱۳۶۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۰

بروجردی: خوش‌بینانه دو میلیون معتاد داریم

ترویج اعتیاد در جامعه یک جنگ سازمان‌یافته است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور خوش‌بینانه دو میلیون معتاد وجود دارد، از بی‌‌تفاوتی نسبت به رفع این معضل انتقاد کرد.

علاءالدین بروجردی ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در بروجرد اظهار داشت: رفع معضل اعتیاد در جامعه یک دغدغه ملی است زیرا امروز تلفات این پدیده از تلفات یک جنگ بیشتر شده است.

وی افزود: طی یک آمار خوش‌بینانه بیش از 2 میلیون معتاد در کشور وجود دارد که تبعات منفی این تعداد معتاد برای جامعه بیشتر از جنگ است و حتی قابل مقایسه نیست.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پدیده اعتیاد یک ناهنجاری بسیار خطرناک و ضد‌معیارهای انقلاب اسلامی است و به نوعی می‌توان گفت که ترویج اعتیاد در جامعه یک جنگ سازمان‌یافته است.

بروجردی ادامه داد: در کنار مرزهای شرقی کشورمان در همسایگی افغانستان از زمانی که نیروهای ناتو مستقر شده‌اند و انگلیس مسئولیت مواد مخدر را به عهده گرفت میزان تولید 40 برابر میزان تولید در دوران طالبان است.

وی بیان داشت: امروز معضل اعتیاد یک چهره دیگر از جنگ تحمیلی علیه کشورمان است به طوری که در عرصه اعتیاد و مواد مخدر ضربات مهلکی به پیکر جامعه به خصوص جوانان وارد شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالیست که در دوران جنگ تحمیلی برای مقابله با دشمن امکانات ملی بسیج شد اما امروز نوعی بی تفاوتی نسبت به این مسأله در جامعه حاکم است.

بروجردی افزود: اخیراً رئیس‌جمهور 60 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت 5 اردوگاه بزرگ به منظور اسکان معتادین اختصاص داده است که به علت ازدیاد معتادین به طور قطع پاسخ‌گو نیست.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت اعتیاد و مواد مخدر در لرستان و بروجرد، بیان داشت: با توجه به شاخصه فرهنگی شهرستان بروجرد در استان لرستان و کشور باید یک پاک‌سازی کامل صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین