کد خبر: ۱۳۴۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱

بیمارستان جزیره قشم قتلگاه زنان باردار

مرگ 11 مادر در 15 ماه
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یازدهمین مادر قشمی در مدت 15 ماه اخیر، پس از زایمان در بیمارستان جان داد که همین امر باعث وحشت دیگر مادران باردار قشمی شده است.

صفورا ایمانی فرزند سلیمان 27 ساله اهل و ساکن بندر تاریخی لافت که برای اولین بار لذت مادر شدن را تجربه می‌کرد، متاسفانه به علت عوارض حاملگی و مشکلات حین زایمان و نبود امکانات مناسب در بیمارستان فاطمه زهرا(س) شهر قشم پس از به دنیا آوردن فرزند دخترش، جان باخت.

این گزارش می‌افزاید، مرگ و میر بعد از زایمان باعث شده که تعداد مراجعان به بیمارستان و مراکز درمانی در این شهرستان کاهش یابد و خانواده‌هایی که بضاعت مالی بالایی دارند به مرکز استان مراجعه می‌کنند و آنهایی که به مرکز استان دسترسی ندارند به ناچار و از ترس مرگ به ماماهای محلی روی آورده‌اند که این امر نیز از نظر بهداشتی عواقب جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

تا چندی پیش اتاق مراقبت پس از بیهوشی در بیمارستان موجود نبود که پس از مرگ و میرهای پی درپی و متعدد و اعتراض خانواده‌های قشمی، این اطاق هرچند دیر راه‌اندازی شده است اما باز جای بسی تشکر دارد.

قشم با توجه به جمعیت 130هزار نفری خود، رتبه اول مرگ و میر پس از زایمان کشور را به خود اختصاص داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
0
1
با عرض سلام خدا ازشما راضى باشد خانمهاى باردار از دعا شما غافل نيستند خدا شاهد دعاى پنج وقتمان اين بود بدست ظالمان زايمان نكنيم آيا خدا را خوش مى ياد موقع زايمان زن درد كشيده زير دست پرستاران كتك كارى شود خدا شما را بهآرزويتان برساند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین