کد خبر: ۱۳۶۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام

هاشمی: ديپلماسی فعال و ارزيابی عميق توطئه جديد استکبار ضروری است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس سیاسی: در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه بررسی سياست‌های كلی پيرامون روابط خارجی پيگيری شد و سه بند ديگر اين سياست‌ها به تصويب رسيد. 

به گزارش آفتاب، در ابتدای اين جلسه، اعضاء به تحليل شانتاژ تبليغاتی اخير آمريكا در خصوص جمهوری اسلامی ايران با همكاری و هماهنگی قبلی با برخی رسانه‌های همسوی صهيونيستی و برخی كشورهای منطقه پرداختند و آن را محكوم كردند.

آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نيز با محكوميت اين توطئه جديد آمريكايی‌ها، تأكيد كرد: تبليغات سوء وسيع استكبار جهانی هماهنگ با اظهارات منفی مديركل آژانس هسته‌ای و گزارش گزارشگر شورای حقوق بشر، ضرورت هوشياری مردم، ديپلماسی فعال و ارزيابی عميق اين توطئه جديد استكبار را در مراكز ذی‌صلاح و شورای عالی امنيت كشور مضاعف می‌سازد.

در ادامه جلسه، تدوين سياست‌های كلی نظام، پيرامون روابط خارجی پيگيری و موارد ذيل تصويب شد:

-بهره‌گيری از ظرفيت‌های دينی و فرهنگی جهت توسعه و تعميق هويت اسلامی بر پايه قرآن و مكتب اهل بيت در ميان مسلمانان جهان 

-ترويج فرهنگ و تمدن ايرانی در جهان با رعايت ارزش‌های اسلامی و آموزشی زبان فارسی به‌ويژه در حوزه فرهنگی و تمدنی ايران بزرگ
-تقويت هويت ايرانی- اسلامی ايرانيان خارج از كشور و ايجاد زمينه‌های لازم در جهت مشاركت فعال آنان در توسعه ملی و حمايت از حقوق فردی و جمعی آنان و همچنين حقوق ايرانيان در خارج از كشور با رعايت مصالح و منافع ملی.

ادامه بررسی اين سياست‌ها به جلسه آتی مجمع موكول گرديد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین