کد خبر: ۱۳۶۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹

ورود وبا از پاکستان به ايران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وقوع سیل در پاکستان باعث شده یک گروه از این کشور وارد ايران شوند که در بین آنها افراد مبتلا به وبا گزارش شده است. 

دکتر مرضیه وحید دستجردی روز پنج‌شنبه در حاشیه همایش روز جهانی در پاسخ به سوالي مبنی بر اقدامات وزارت بهداشت برای مقابله با مزارع آلوده اظهارداشت: برای مقابله با مزارع سبزی که با فاضلاب آبیاری می‌شوند و همچنین مزارع کشاورزی که کود و سم آنها فراتر از حد مجاز است، می‌بایست با همکاری ميان دستگاه‌ها اقدام کرد.

وی افزود: کار اساسی باید توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام شود و آن‌طور که بنده اطلاع دارم وزیر جهاد کشاورزی در این مسیر حرکت می‌کند. ضمن اینکه بخشی از اطلاعات و پایش‌ها توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.
دستجردی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت بعد از ورود محصولات کشاورزی به بازار نیز بر آنها نظارت دارد و سلامت آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: آبیاری مزارع با فاضلاب غیرقانونی است و استانداران و فرمانداران باید با این قبیل افراد، برخورد کنند.

وی در ارتباط با پایان اپیدمی وبا در کشور نیز افزود: الان حدود دو هفته است که مورد جدیدی از وبا در داخل کشور گزارش نشده است. اما وقوع سیل اخیر در پاکستان باعث شده یک گروه از ساکنان این کشور به طور غیرمجاز وارد سراوان شوند که در بین آنها افراد مبتلا به وبا گزارش شده است.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه در سایر استان‌ها مورد جدیدی از ابتلا به وبا گزارش نشده است، افزود: قطعا با کنترل مرزها و ممانعت از ورود غیرقانونی اتباع بیگانه به ویژه افراد بیمار، می‌توان از گسترش بیماری‌های واگیر در داخل جلوگیری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین